Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی گزارش راه‌اندازی نخستین گلخانه تلفیقی کشور در همدان با حمایت صندوق کارآفرینی امید

راه‌اندازی نخستین گلخانه تلفیقی کشور در همدان با حمایت صندوق کارآفرینی امید

حمایت از شرکت های دانش بنیان و تسهیل مسیر کسب و کار کارآفرینان از طریق ارائه مشاوره های کاربردی و ارائه تسهیلات هدفمند در دستور کار صندوق کارآفرینی امید همدان قرار دارد، از همین رو نخستین گلخانه تلفیقی کشور در همدان با حمایت این صندوق راه اندازی شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، کمک به توسعه کسب و کارهای کوچک و حمایت از شرکت های دانش بنیان یک ضرورت انکارناپذیر برای توسعه کشور و اشتغالزایی جوانان به شمار می رود.

صندوق کارآفرینی امید همدان با فراهم کردن شرایط برای پرداخت تسهیلات با برنامه به متقاضیان توسعه کسب و کارها، توانمندسازی و حمایت از جوانان با انگیزه در ایجاد کسب و کارهای خرد و زود بازده، هدفمندی تسهیلات پرداختی، حمایت از فعالیت‌های کارآفرینانه و نیازهای منطقه‌ای را دنبال می‌کند.

رسالت اجتماعی صندوق کارآفرینی امید حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک و حمایت از اشتغال در بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات است که در ۲ سال اخیر در این حوزه جهشی چشمگیر داشته است.

صندوق کارآفرین امید همدان با آگاهی از اهمیت تولید، حمایت های مالی را در کمترین فرصت زمانی ارائه می دهد.

تولید عامل بیولوژیک برای مقابله با آفات در کنار کشت محصول ارگانیک برای اولین بار در کنار هم

برهمین اساس خبرنگار ایرنا با مدیرعامل شرکت دانش بنیان عوامل زیستی هگمتانه که از حمایت های این صندوق بهره مند شده است به گفت و گو نشست.

محمد خانجانی، کارآفرین نمونه و مدیرعاما شرکت دانش بنیان "عوامل زیستی هگمتانه" اولین گلخانه تلفیقی کشور را راه اندازی کرده که هم عامل بیولوژیک برای مبارزه با آفات و بیماری ها در مزارع و هم محصول ارگانیک در آن تولید می‌شود.

عضو هیات علمی گروه گیاه پزشکی دانشگاه بوعلی سینا گفت: هدف از راه اندازی این مجموعه تولید محصولات ارگانیک، تامین ایمنی روانی برای جامعه و ایجاد و معرفی مجموعه منسجم به عنوان الگوی کشوری است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان عوامل زیستی هگمتانه با اشاره به اینکه در این مجموعه، ۲ واحد ساختمانی مجزا وجود دارد،اظهار کرد: یک واحد آن به متراژ ۳۲۰ متر با عنوان سبد تولید بیولوژیک است که در آن ۶ نوع عامل بیولوژیک شامل چهار نوع کنه و ۲ نوع سن شکارگر تولید می‌شود

خانجانی گفت: سالانه ۱۲۰ تا ۱۴۰ تُن محصول در این گلخانه به متراژ چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع تولید و محصول ارگانیک با قیمت بالاتر عرضه می‌شود که فروش خوبی هم دارد.

وی ادامه داد: در واحد گلخانه، چهار اشتغال مستقیم با نیروهای تحصیل کرده و در قسمت تولید حشره نیز هفت شغل مستقیم همراه با بیمه ایجاد شده است و فلفل رنگی صادراتی، سبزی و سیفی از محصولات این گلخانه است همچنین کشت گیاهان گرمسیری مانند موز، آوکادو و پاپایا در آینده نزدیک پیش بینی شده است.

کارآفرین نمونه استان همدان افزود: در این مجموعه ما توانستیم علم را به ثروت تبدیل کنیم زیرا پژوهش ها و تولیدات باید در راستای تامین نیازهای روز و حل مشکلات مردم و بخش تولید باشد تا گام‌های موثری در استقلال کشور برداشته شود.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان عوامل زیستی هگمتانه گفت: صندوق کارآفرینی امید همدان و صندوق نوآوری و شکوفایی پشتیبان خوبی برای ما بودند و در مواقعی که به تهیه تجهیزات نیاز داشتیم به موقع کمک و حمایت و تجهیزات لازم را برای ما فراهم کردند.

خانجانی افزود: ما امروز شاهد هستیم که این تلاش‌ها به بار نشسته، و محصول مورد انتظار را به مصرف کننده عرضه کنیم.

وی با اشاره به مزایای محصولات ارگانیک بدون سم ادامه داد: این محصولات ارگانیک نیاز به شستشوی چندین باره ندارد، صادرات آن تضمین شده و دغدغه برگشت محصول وجود ندارد و نیز سلامت محیط زیست را در پی دارد، به تنوع زیستی آسیب نمی‌زند و چرخه آب و خاک را آلوده نمی‌کند.

انتقال دانش فنی تولید محصول ارگانیک به کشورهای همسایه

عضو هیات علمی گروه گیاه پزشکی دانشگاه بوعلی سینا گفت: زمانی تولید محصول ارگانیک آرزو بود اما کنون ما دانش فنی آنرا به کشورهایی مانند ترکیه صادر می کنیم که برای ما مایه افتخار است و آرزو به عمل تبدیل شده، چیزی که فکر می‌کردیم از خارج به عاریه بگیریم خودمان تولید و صادر می کنیم که برهمین اساس منبع درآمدی برای شرکت ما است و همچنین نیاز کل ایران در گوشه غرب کشور از این طریق فراهم می شود.

خانجانی افزود: هر ۲ هکتار محصول گلخانه ای به روش بیولوژیک و کنترل آفت، بطور مستقیم ۲ شغل برای فارغ التحصیل دانشگاهی ایجاد می‌ کند زیرا کنترل کیفی به نیروی ماهر نیاز دارد و اشتغال در سایه بومی سازی این دانش است.

وی ادامه داد: اولین بار دانش فنی کشت ارگانیک با استفاده ازآفت بیولوژیک در دانشگاه ایجاد شد و در حال حاضر در این گلخانه بصورت کاربردی استفاده شده است که نه تنها این نوع کشت به مرحله تولید رسیده بلکه به سایر گلخانه های کشور مانند دشت ناز شمال، بندرعباس و اصفهان این تکنولوژی صادر می‌شود و بنا داریم به برخی از گلخانه های همدان نیز تسری دهیم اما هیچ کدام از این گلخانه ها تلفیقی نیستند.

عضو هیات علمی گروه گیاه پزشکی دانشگاه بوعلی سینا گفت: این گلخانه تنها گلخانه تلفیقی است که هم عامل بیولوژیک لازم برای مهار افت در آن انجام می‌شود و هم محصول ارگانیک و سالم است و مصرف کننده دغدغه ندارد که محصول باقیمانده سم داشته باشد.

خانجانی افزود: ایمنی روانی برای مصرف کننده، سلامت محیط زیست و تضمین صادرات از فواید کاشت محصول ارگانیک است و محصولات پایه علمی لازم را دارد، سم زنی ندارد زیرا باقیمانده سم در مواد غذایی موجب بروز سرطان در جوامع می‌شود.

وی افزود: بستر تولید عوامل بیولوژیک در دانشگاه بوعلی فراهم شده از سال گذشته گسترش یافته و استقبال خوبی برای تولید محصولات ارگانیک در کشور فراهم است.

راه اندازی نخستین گلخانه تلفیقی کشور در همدان با حمایت صندوق کارآفرینی امید

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان همدان نیز گفت: این صندوق از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای ۲۶۱ طرح اشتغالزایی در استان پرداخت کرده است که اشتغالزایی ۳۳۰ نفر از طریق آن پیش بینی شده است.

ارسلان حسن‌پور با اشاره به عملکرد صندوق کارآفرینی امید همدان در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، اظهار کرد: تعهد امسال ما پرداخت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی بوده که تاکنون ۶۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید در راستای حمایت از کسب و کارهای خرد در سال جاری با ۱۴ دستگاه دولتی از جمله میراث‌ فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، امور بانوان استانداری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بهزیستی، بنیاد برکت، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد علوی تفاهمنامه منعقد کرده است.

این مسوول گفت: امکان ارایه تسهیلات به طرح های دانش بنیان نیز از سوی این صندوق فراهم شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان همدان همچنین با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی امید به‌عنوان بانک عامل نهضت احیای طرح های اقتصادی معرفی شده است، افزود: از جمله اهداف این نهضت احیای بنگاه های اقتصادی نیمه تمام و راکد در راستای رونق اشتغال، تولید، توانمندسازی و افزایش ظرفیت تولید و ایجاد اشتغال پایدار است.

حسن پور با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید همدان در پرداخت تسهیلات رتبه مناسبی در کشور دارد،ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید استان همدان در سه ماهه اول سال جاری رتبه A کشور و در سه ماهه دوم نیز رتبه B در جذب اعتبارات را کسب کرد که عملکرد قابل قبولی است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن