Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری

افزایش ۱۰ درصدی بازدید از موزه‌های استان همدان

مدیر امور موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: ۱۵۷ هزار و ۴۸۳ نفر از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ از موزه های استان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹.۷ درصد افزایش داشته است.

حضور بیش از یک میلیون گردشگر نوروزی در همدان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: از تاریخ ۲۶ اسفندماه سال گذشته تا ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، جمع کل آمار بازدید گردشگران نوروزی در استان همدان به یک میلیون و ۱۳۱ هزار بازدید رسید.

پارسال بخش‌هایی از ۶۰ بنای تاریخی همدان مرمت شد

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: در زمینه حفاظت، نگهداری و مرمت بناهای تاریخی در سال ۱۴۰۲، مرمت بخش‌هایی از ۶۰ بنای تاریخی استان انجام شد که با توجه به شرایط این بناها نیاز به تکمیل مرمت در دوره‌های بعد است.

کتیبه‌های گنجنامه و غارعلیصدر پربازدیدترین جاذبه همدان در نوروز ۱۴۰۳

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: کتیبه های گنجنامه با ۷۱ هزار و ۸۴۰ و غارعلیصدر با ۶۹ هزار و ۴۵۶ گردشگر، پربازدیدترین جاذبه استان در نوروز ۱۴۰۳ را به نام خود ثبت کردند.

۴۵ درصد ظرفیت اقامتی هتل‌های همدان برای عید فطر تکمیل است

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: طبق بررسی‌ها به طور میانگین ۴۵ درصد ظرفیت هتل‌ها و ۳۵ درصد ظرفیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی و دیگر مراکز اقامتی استان همدان برای تعطیلات عید فطر پیش روی رزرو شده‌ و تکمیل است.

اجرای ۴۰۰ مورد بازدید نظارتی در همدان/ ۹ واحد تشویق شدند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به اینکه امسال تعداد نظارت بر تأسیسات گردشگری توسط کارشناسان این اداره‌کل افزایش چشمگیری داشته است، اعلام کرد: در این بازدیدها ۹ واحد شامل چهار مرکز اقامتی، سه دفتر خدمات مسافرتی و دو مرکز پذیرایی تشویق شدند.

بنای اِستر و مُردخای آسیبی ندیده است

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: در پی پرتاب چند کوکتل مولوتف به محوطه مقبره اِستر و مُردخای، بنا هیچ آسیبی ندیده است.

بازدید ۸۳۷ هزار نفر از جاذبه های گردشگری همدان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: از ۲۶ اسفند تا ۱۳ فروردین ۸۳۶ هزار و ۵۵۵ نفر گردشگر از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان دیدن کردند.

اقامت ۹۰ هزار و ۷۵۵ نفر در مراکز اقامتی همدان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: در بازه زمانی ۲۶ اسفند سال قبل تا ۱۳ فروردین سال‌جاری ۹۰ هزار و ۷۵۵ نفر در مراکز اقامتی همدان اسکان گزیدند.

بازدید ۱۱۹ هزار و ۶۹۵ نفر از موزه‌های استان همدان

مدیر امور موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: از تاریخ بیست و پنجم اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۰ فروردین سال جاری، ۱۱۹ هزار و ۶۹۵ نفر از موزه‌های استان همدان مورد رسید.

بازدید از اماکن گردشگری همدان از مرز ۳۳۰ هزار نفر گذشت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: بازدید مسافران نوروزی از اماکن گردشگری همدان طی ۱۰ روز گذشته به بیش از ۳۳۰ هزار نفر رسید.

بازدید ۳۰ هزار گردشگر نوروزی از غار علیصدر

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر از بازدید ۲۹ هزار و ۸۷۵ گردشگر داخلی و ۲۴ گردشگر خارجی از ابتدای نوروز تاکنون از این جاذبه طبیعی خبر داد و گفت: تا پایان روز گذشته میزبان این تعداد مسافر نوروزی بودیم که نوید بخش رونق گردشگری این منطقه است.

بازدید ۱۰۴ هزار مسافر از جاذبه‌های گردشگری همدان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: از ۲۶ اسفند گذشته تا دوم فروردین سال‌جاری ۱۰۴ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان بازدید کرده‌اند.