Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری بازدید ۱۱۹ هزار و ۶۹۵ نفر از موزه‌های استان همدان

بازدید ۱۱۹ هزار و ۶۹۵ نفر از موزه‌های استان همدان

مدیر امور موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: از تاریخ بیست و پنجم اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۰ فروردین سال جاری، ۱۱۹ هزار و ۶۹۵ نفر از موزه‌های استان همدان مورد رسید.

به گزارش "همدان نیوز"، امیرحسین فریبا اظهار کرد: تعداد بازدید مسافرین از موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت پوشش این اداره‌کل از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ به ۱۱۹ هزار و ۶۹۵ مورد رسید که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد ۹.۷ درصدی داشته است.

مدیر امور موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: در این میان آرامگاه و موزه بوعلی با بازدید ۴۲ هزار و ۳۵۴ نفر در جایگاه نخست، آرامگاه باباطاهر با بازدید ۳۰ هزار و ۸۲۳ نفر در جایگاه دوم و موزه و شهر باستانی هگمتانه با بازدید ۲۳ هزار و ۵۴۰ نفر در جایگاه سوم، بازدیدها قرار گرفته است.

فریبا اظهار کرد: استان همدان دارای ۲۱ موزه است که هشت موزه با نظارت مستقیم میراث فرهنگی در همدان و ۱۳ موزه به صورت مشارکتی در استان اداره می شود.

وی ادامه داد: موزه های زیر نظر این اداره کل شامل موزه هگمتانه، آرامگاه بوعلی سینا، موزه تاریخ و فرهنگ در ملایر (لطفعلیان)، موزه تاریخ و فرهنگ تویسرکان، اسدآباد، نهاوند، موزه حمام حاج آقا تراب نهاوند و موزه شهدا نهاوند است.

مدیر امور موزه ها و بناهای تاریخی استان همدان خاطرنشان کرد: قرار است به زودی یک موزه به تعداد موزه های استان در شهرستان نهاوند اضافه شود.

فریبا اظهار کرد: موزه ها در ایام عید نوروز ۱۴۰۳ برای بازدید گردشگران از ۱۰ صبح تا ۲۱ شب دایر است.

وی یادآور شد: برنامه‌های فرهنگی و هنری متناسب با ماه رمضان چون نوروزخوانی، سحرخوانی، اجرای بازی‌های بومی محلی، ایستگاه هنری ویژه کودکان، کارگاه‌های زنده صنایع‌دستی و نمایشگاه‌های مختلف صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از جمله برنامه‌های جنبی موزه‌های دولتی استان در میزبانی از مسافران نوروزی است.

مدیر امور موزه ها و بناهای تاریخی استان همدان اعلام کرد: استان همدان دارای هزار و ۷۵۲ اثر تاریخی، فرهنگی و جاذبه های طبیعی است که آن را به جایگاه ویژه و مهمی در صنعت گردشگری تبدیل کرده است.

فریبا تاکید کرد: با توجه به این اهمیت، هزار و چهار اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن