Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس مردم استقبال خوبی از انتخابات دارند

مردم استقبال خوبی از انتخابات دارند

فرماندار همدان اعلام‌کرد: طبق اخبار و اطلاعات مردم استقبال خوبی از انتخابات داشته‌اند و پیش‌بینی این است که نسبت به انتخابات دوره قبل افزایش مشارکت داشته باشیم.

به گزارش "همدان نیوز"، مسلم مخفی جمعه ۱۱ اسفندماه در حاشیه انداختن رأی خود به صندوق در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حوزه انتخاباتی شهرستان همدان و فامنین ۳۷۵ شعبه اخذ رأی فعال بوده که ۳۲۲ شعبه اخذ رأی فعال مربوط به شهرستان همدان است.

وی مطرح کرد: بیش از ۸۰۰۰ نفر در سطح شهرستان همدان در امر برگزاری، نظارت و تأمین امنیت انتخابات دخیل هستند و تمام فرآیندهای انتخابات در وقت مقرر خود آغاز شده است.

مخفی با بیان اینکه امروز روز موعود و جشن ملی ایرانیان است، خاطرنشان کرد: عوامل اجرایی و دخیل در برگزاری انتخابات بیش از ۱۰ ماه در قالب هیأت‌های نظارت، اجرایی و امنیت انتخابات زحمات شبانه‌روزی داشتند.

وی با اشاره به اینکه تعرفه ۲۰ درصد بیشتر از اندازه مورد نیاز در اختیار شعب قرار گرفته است و از این نظر مشکلی وجود ندارد، مطرح کرد: طبق اخبار و اطلاعات مردم استقبال خوبی از انتخابات داشتند و پیش‌بینی این است که نسبت به انتخابات دوره قبل افزایش مشارکت داشته باشیم و با حضور خوب و پرشور مردم و لبیک گفتن به مقام معظم رهبری شاهد یک مجلس قوی و کارآمد باشیم تا ریل‌گذاری مناسبی برای حرکت دستگاه‌های اجرایی شکل گیرد.

مخفی با بیان اینکه ۵۳۰ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در شهرستان همدان و ۱۵ هزار نفر در استان رأی‌اولی هستند، گفت: ۳۲۰ نفر در قالب هیأت‌های بازرسی در مسأله انتخابات نقش نظارت بر امنیت را برعهده دارند.

وی با اشاره به شش مورد تخلف تبلیغاتی در همدان و معرفی آنها به دستگاه‌های قضایی یادآور شد: بعضی موارد حاد نبوده و در جلسه هیأت اجرایی به آنها تذکر دادند و به بعضی حضورا تذکر داده شد، تخلفات در بستر فضای مجازی صورت گرفته و عمدتا ناشی از جهل به قانون بود.

فرماندار همدان در پایان بیان کرد: در مرحله اول ثبت نام ۱۷۵ نفر ثبت نام کرده و ۱۳۰ نفر تأیید صلاحیت شدند و امروز ۹۳ نفر در آخرین مرحله مشغول رقابت هستند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن