Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس حضور ۲ هزار و ۶۹۰ نماینده داوطلبان مجلس شورای اسلامی در شعب اخذ رای همدان

حضور ۲ هزار و ۶۹۰ نماینده داوطلبان مجلس شورای اسلامی در شعب اخذ رای همدان

رییس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همدان گفت: ۲ هزار و ۶۹۰ نماینده از سوی داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای حضور در شعب اخذ رای این استان معرفی شدند.

به گزارش "همدان نیوز"، حجت الاسلام جلال مرادی افزود: ششم اسفند آخرین مهلت معرفی نماینده از سوی داوطلبان بود که یک روز نیز به زمان افزوده شد.

وی بیان کرد: سامانه داوطلب به نشانی davtalab.shora-gc.ir برای همه داوطلبان نمایندگی مجلس از طریق پیامک ارسال شده بود تا آنها با ورود به این سامانه نمایندگان خود را برای حضور در شعب اخذ رای معرفی کنند.

رییس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همدان تاکید کرد: هر یک از داوطلبان به ‏تنهایی یا چند نامزد به طور مشترک می توانستند برای شعب أخذ رأی نمایندگان خود را معرفی کنند.

حجت الاسلام مرادی در ادامه اظهار کرد: در مهلت تعیین شده ۲ هزار و ۶۹۰ نفر از سوی داوطلبان مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه استان برای حضور در شعب اخذ رای همدان معرفی شدند که بر اساس بررسی های صورت گرفته داوطلبان مجلس در ۹۷۵ شعبه دارای نماینده و مابقی شعبه ها فاقد نماینده هستند.

مرادی همچنین بیان کرد: داوطلبان در ۳۴۹ شعبه فاقد نماینده هستند که عمده این شعب در حوزه های انتخابیه همدان و فامنین و ملایر قرار دارد و به علت قرار داشتن این شعب در مناطق روستایی با جمعیت محدود، داوطلبان برای معرفی نماینده ای به منظور حضور در این شعب تمایلی از خود نشان ندادند.

رییس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همدان تاکید کرد: نماینده نامزدهای ورود به خانه ملت مستقر در شعب اخذ رای به هیچ وجه حق مداخله در فرآیند انتخابات را ندارند و در صورت مشاهده تخلف باید موضوع را به نماینده فرماندار در شعبه اخذ رای گزارش دهند.

حجت الاسلام مرادی تصریح کرد: نمایندگان نامزدها حق تبلیغ به نفع یا ضرر هیچ یک از نامزدها یا دخالت در انجام وظایف اعضای شعب اخذ رأی را ندارند.

وی درباره نحوه تبلیغات داوطلبان نماندگی مجلس شورای اسلامی گفت: شهر همدان دارای پنج منطقه است و هر نامزد علاوه بر ستاد اصلی می تواند در هر یک از این مناطق یک دفتر فرعی راه اندازی کند و داوطلبان تنها مجاز به نصب بنرهای تبلیغاتی مقابل ستاد های اصلی با ابعاد ۷۰ در ۱۰۰ سانتیمتر هستند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن