Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس کسی که توسط شورای نگهبان تأیید شد، صالح است اما اصلح نیست

کسی که توسط شورای نگهبان تأیید شد، صالح است اما اصلح نیست

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان همدان گفت: هر کس که توسط شورای نگهبان تأیید شد، صالح است اما اصلح نیست و مردم باید فرد اصلح را با بررسی لازم انتخاب کنند و به آن رأی دهند.

به گزارش "همدان نیوز"، حجت‌الاسلام والمسلمین جلال مرادی جمعه ۴ اسفند در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه همدان، اظهار کرد: در حاضر در بین عرصه های مهم سیاسی در ۱۱ اسفندماه با رویداد مهم سیاسی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری مواجه هستیم که در این رویداد مردم افرد اصلح را با مشارکت حداکثری خود در پای صندوق های رأی انتخاب خواهند کرد.

مرادی با بیان اینکه نخستین مسأله در انتخابات حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی است، تصریح کرد: قرآن بدترین دشمن ما را صهیونیست معرفی کرده است و همان کسانی که امروز فرمانده میدان دعوت به عدم مشارکت و تحریم انتخابات را به وسیله ماهواره و فضای مجازی با ناامن سازی جامعه و بدبین کردن مردم به نظام و مسئولان حمایت و پشتیبانی می کنند، صهیونیست هستند.

مرادی بیان کرد: راهبرد آنها در این رویداد سیاسی مهم انتخابات تحریم بوده که راه مقابله ملت ما با راهبردشان مشخص کردن موضع خود و مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رأی در ۱۱ اسفندماه خواهد بود.

وی افزود: نمازگزاران باید این پیام را به مردم برسانند که ای ایرانی عزیز ما باید موضع خود را مشخص کنیم که همراه دشمن صهیونیست هستیم و یا در مقابل صهیونیست هستیم چرا که جبهه سومی وجود ندارد و نباید در این رابطه تردیدی وجود داشته باشد.

مرادی اظهار کرد: اگر ما در انتخابات خود حضور پیدا کردیم این به معنای انسجام و اقتدار ملی کشور خودمان خواهد بود، در رابطه با برخی کشورها شاهد بودیم وقتی که مردم در انتخابات خود حضور حداکثری نداشتند دشمن قدّار بشریت با حمله و هجمه و ناامن‌سازی به سوی آن کشور گام برداشت و نمونه آن را در مسئله کشور یوگسلاوی و الجزایر دیدیم.

وی گفت: آنها که در سال ۱۴۰۱ با آشوب و اغتشاش و جنگ ترکیبی در خیابان‌ها جنگ شهری راه انداختند و همان‌ها که در آن روز به قصد تضییع کشور آمده بودند امروز همان ها آمده‌اند و نگاه می‌کنند که حتی اگر شده در انتخابات هفته آینده یک نفر را از شرکت در انتخابات مأیوس کنند.

مرادی افزود: در حالیکه این انتخابات که با آن مواجه هستیم در بحث مجلس خبرگان امتحان خود را پس داده است و در سال ۶۸ با ارتحال امام راحل دشمن امید داشت که نظام از بین می‌رود اما با تشخیص مهم مجلس خبرگان رهبر فرزانه را برای ادامه مسیر انقلاب انتخاب کردند که در این ۳۴ سال انقلاب ما را از گردنه های بسیار سخت عبور داده است و این اهمیت مجلس خبرگان را می رساند.

وی اضافه کرد: در استان همدان سه نفر برای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری داوطلب و تأیید نهایی شده‌اند که مردم از بین این سه نفر، فرد مورد نظر را با حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های رأی انتخاب خواهند کرد

مرادی همچنین با اشاره به تأیید صلاحیت نهایی بیش از ۳۸۰ نفر در سطح حوزه های انتخابیه استان همدان برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در شهر همدان ۱۱۵ نفر داوطلب شرکت و رقابت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی داریم.

وی با اشاره به اینکه در این انتخابات یک انتخابات جدید پیش رو داریم، گفت: در این دوره از انتخابات قانون انتخابات تغییر پیدا کرده و افراد به منظور سهولت در انتخابات با هر مدرکی شامل شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه رانندگی و کارت پایان خدمت خود امکان رأی دارند.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد کسانی که برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سطح استان همدان ثبت نام کرده بودند تأیید صلاحیت شدند، افزود: همه آنها که صلاحیتشان توسط شورای نگهبان تأیید شده است، صالح هستند اما مردم باید فرد اصلح را انتخاب کنند و هر کس که توسط شورای نگهبان تأیید شد،  صالح است اما اصلح نیست و مردم باید فرد اصلح را با بررسی لازم انتخاب و به آن رأی بدهند.

مرادی اظهار کرد: ۲۰ درصدی که صلاحیت آنها توسط شورای نگهبان برای داوطلب شدن در انتخابات این دوره تأیید نشد تمامی آنها را شورای نگهبان طبق تبصره ۶۲ دعوت کرده و دلایل عدم رد صلاحیت به آنها مطرح شد و برخی با آوردن مدارک دیگر و بررسی شورای نگهبان مورد تأیید واقع شدند.

وی همچنین با اشاره به جرائم انتخاباتی گفت: داوطلبان حتما قانون انتخابات را مطالعه کنند تا مرتکب جرائم انتخاباتی نشوند و نگویند اطلاع نداشتیم ضمن اینکه باید قانون شفافیت مالی داشته و بگویند پولی را که برای انتخابات قرار است هزینه کنند چه میزان بوده و از کجا آمده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن