Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی سه هزار پرونده تخلف صنفی به تعزیرات ارسال شد

سه هزار پرونده تخلف صنفی به تعزیرات ارسال شد

معاون بازرسی اداره کل صنعت معدن و تجارت استان همدان گفت: سه هزار پرونده تخلف صنفی در هشت ماهه امسال توسط بازرسان صمت تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

به گزارش "همدان نیوز"،  مرتضی بیدآبادی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از واحدهای صنفی اظهار کرد: از مهم‌ترین موارد تخلفات ثبت شده توسط بازرسان صمت، گرانفروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور است.

وی ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد تماس‌ها با ۱۲۴ شکایات مردمی از مواردی است که نظارت آن با جهاد کشاورزی است.

معاون بازرسی اداره کل صمت استان همدان گفت: آرد و نان در صدر گزارشات تخلفی گزارش شده توسط مردم قرار دارد.

بیدآبادی افزود: سامانه ۱۲۴ تلفن گویا برای دریافت گزارشات مردمی در تمام زمینه‌ها است که درصد بالایی از این تماس‌ها مربوط به عرضه کالاهای اساسی در سطح بازار و نظارت بر آن برعهده جهاد کشاورزی است.

به گفته این مسئول از ابتدای سال تا پایان آبان‌ ماه سال‌جاری ۵۲ هزار و ۱۰۰ مورد بازرسی توسط واحد بازرسی سازمان صمت صورت پذیرفته که ۴۷ درصد آن مربوط به شهرستان همدان است.

بیدآبادی با اشاره به فعالیت ۸۵ هزار واحد صنفی در استان همدان اظهار کرد: بیش از ۴۲ درصد این واحدها در شهرستان همدان قرار دارند که شامل حدود ۲۴ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب می‌شود.

معاون بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان همدان یادآور شد: ۵۰ اتحادیه مختلف در شهر همدان فعالیت دارند که واحدهای صنفی در قالب این اتحادیه ها ساماندهی شده و فعالیت می کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن