Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی کاشت ۱۲ میلیون درخت در همدان/ ۷۰ درصد اراضی رفع تداخل شد

کاشت ۱۲ میلیون درخت در همدان/ ۷۰ درصد اراضی رفع تداخل شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان کاشت ۱۲ میلیون درخت در استان خبر داد و گفت: نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور از اقدامات موثر در حوزه حفظ خاک به شمار می‌رود.

به گزارش  "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، رضا بهراملو در هفتمین همایش استانی گرامیداشت روز جهانی خاک با بیان اینکه خاک میراث گرانبهایی است و محل تامین غذا اظهار کرد: حفظ این بستر تولید برای نسل‌های آینده ضروری است. 

وی با اشاره به اینکه باید امانتدار باشیم، چراکه آب و خاک امانت الهی است افزود: حفظ خاک در طول سال مدنظر است و اقدامات مستمر پیگیری می‌شود به عبارتی به روز خاصی بسنده نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه دفاع از خاک از ضروریات امروز است خاطرنشان کرد: اقداماتی در حوزه حفظ و حراست خاک صورت گرفته است همچون رفع تداخلات و صدور سند اراضی کشاورزی که در این حوزه راهگشاست.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش‌ از 70 درصد پلاک‌های استان رفع تداخل شده است تصریح کرد: از سال 94 تا 1400، 196 پلاک رفع تداخل شده در حالی که از سال گذشته تاکنون تلاش بی‌سابقه‌ای در این بخش انجام شده به تعبیری سه برابر هفت سال ابتدای طرح این مهم طی دو سال انجام شده است.

بهراملو با اشاره به اینکه تنها 6 درصد از اراضی کشور، خاک حاصلخیز کلاس یک و 23 درصد خاک حاصلخیز کلاس 2 است تاکید کرد: در قانون تبصره 2 ماده 9 جهش تولید مسکن، تغییر کاربری خاک حاصلخیز یا کلاس یک و 2 منع شده به این معنا که خاک حاصلخیز به منظور امنیت تولید غذایی باید حفظ شود.

وی خاک را سرمایه ملی دانست و یادآور شد: هم افزایی دستگاه‌ها در راستای فرهنگسازی از مهمترین برنامه در حوزه حفظ منابع خاکی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در بخش دیگر تأکید کرد: نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور از اقدامات موثر در حوزه حفظ خاک به شمار می‌رود به نحوی که کاشت 12 میلیون درخت که نوعی خدمت به خاک محسوب می‌شود سهم استان همدان است. 

وی اظهار کرد: بحران آب با گوشت، پوست و استخوان درک شده، اما بحران خاک هنوز جا نیفتاده است، بنابراین باید بیش از پیش به منظور حراست از خاک اهتمام ورزید.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن