Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی کیفیت آب همدان متأثر از کیفیت آب سد تالوار است

کیفیت آب همدان متأثر از کیفیت آب سد تالوار است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه همواره کیفیت آب آشامیدنی خط قرمز شرکت آبفاست، گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها در سالیان اخیر و کمبود منابع آبی در شهر همدان، در حال حاضر به علت برداشت بیشتر از سد تالوار، کیفیت آب همدان هم متأثر از کیفیت آب سد تالوار شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، فرهاد بختیاری‌فر در جلسه مشترک کمیته تحقیقات شرکت آب و فاضلاب استان با معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره طرح‌های پژوهشی پیشنهادی آن دانشگاه، با اشاره به همکاری مشترک آبفای استان همدان و دانشگاه علوم پزشکی در طرح‌های پژوهشی با موضوع کیفیت آب، اظهار کرد: طرح‌های مشترک پژوهشی شرکت آب‌و فاضلاب با دانشگاه علوم پزشکی باید در راستای بهبود کیفیت آب انجام شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با اشاره به استانداردهای جهانی کیفیت و طمع و بوی آب، گفت: استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه در راستای بهبود کیفیت آب شرب و مسائل مطرح در صنعت آب و فاضلاب بسیار می‌تواند راهگشا باشد.

دکتر رضا شکوهی با بیان اینکه در حال حاضر سه طرح پژوهشی مشترک با شرکت آبفا تعریف شده است، افزود: طرح بررسی طمع و بوی آب شهر همدان و طرح جامع آرسنیک منابع آب آشامیدنی کشور از مهمترین طرح‌ها است که در صورت تصویب در کمیته تحقیقات شرکت آبفا و تأیید مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اجرایی خواهد شد.

مدیر تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با ارائه گزارش همکاری‌های مشترکی که تاکنون در قالب طرح‌های پژوهشی بین شرکت آب و فاضلاب و دانشگاه انجام شده است، پیشنهاد طرح پژوهشی درباره طمع و مزه آب را ارائه کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن