Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا کاشت هشت هزار اصله نهال در همدان

کاشت هشت هزار اصله نهال در همدان

معاون خدمات شهری شهرداری همدان از "پویش نهال به جای سبزه " در همدان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، وحید علی‌ضمیر با بیان اینکه این پویش در راستای مشارکت عمومی و حضور سبز شهروندان تشکیل شده است، گفت : به منظور ترویج فرهنگ درختکاری، جلوگیری از اسراف و هدررفت آب و هزاران تن بذر خوراکی و غلات، از 5 لغایت 10 اسفند ماه بذر درخت افرا و کود کمپوست به صورت رایگان درمحل پارک مردم- مرکز تحقیقات آموزش و مشاوره فضای سبز با همکاری شورای هماهنگی سمن های محیط زیست و منابع طبیعی استان همدان توزیع می‌شودد تا به جای سبزه عید ، نهال های کوچکی در سفره هفت سین سال 99 داشته باشیم .

وی با بیان اینکه سلامت محیط زیست، ضامن حفظ سلامت و نشاط جامعه است، اظهار داشت: موضوع محیط زیست و حفاظت از آن از جمله مطالبات و انتظارات مردمی از مدیریت شهری است و در این راستا حفظ و گسترش فضای سبز شهری در کیفیت زیست شهروندان موثر است.
وی با اشاره به کاشت 8 هزاراصله نهال مثمر تا پایان اسفندماه، گفت: شهروندان متقاضی کاشت نهال رایگان در منازل خود می‌توانند برای ثبت‌نام غیر حضوری از طریق سایت سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری به نشانی simasabz.hamedan.ir تا 12 اسفند ماه نهال رایگان درخواست کنند و همكاران ما در مجموعه شهرداري نسبت به كاشت نهال در جلوی درب هر منزل با توجه به وسعت باغچه و نظریه کارشناس اقدام مي نمايند.
علی‌ضمیر همچنین تصریح کرد: باغداران واقع در محدوده شهر همدان مي توانند با مراجعه حضوري با ارائه سند مالكيت و كارت شناسايي حداكثر تا ٢٠ اصله نهال مثمر دريافت کنند.

وی افزود: در همین راستا علاوه بر آگاهی رسانی عمومی از طریق بیلبوردها و تلویزیون های شهری و نصب بنردر محل‌های پر تردد، به همشهریان عزیز اطلاع رسانی انجام شده است.
علیضمیر۷ ادامه دادند: روز پنج شنبه 15 اسفند ماه ساعت 10 صبح نیز کاشت نهال توسط جمعی از مسئولین در پارک مردم انجام می شود.
این مقام مسئول در پایان اظهار داشت: امید است که هر شهروند با کاشتن یک نهال، شهری زیبا و آباد را برای خویش مهیا سازد و در این راستا شهرداری همدان با برنامه ریزی ویژه جهت کاشت نهال گام موثری در توسعه فضای سبز شهری برمی دارد که این مهم قطعا با همراهی، همیاری و مشارکت تمام شهروندان کامل خواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن