Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی افتتاح ۱۲ طرح طی هفته تعاون در همدان

افتتاح ۱۲ طرح طی هفته تعاون در همدان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از افتتاح 12 طرح تولیدی و توزیعی طی هفته تعاون در همدان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، یوسف شعبانی با اشاره به وظایف اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان طبق سیاستگذاری‌های کلان در چهار بخش روابط کار، اشتغال و اموراجتماعی، تعاون گفت: در حوزه روابط کار در هیات‌های تشخیص ۶ هزار و ۵۰۰ شکایت کارگری و کارفرمایی در ۱۵ هیات تشخیص بررسی می‌شود که ۸۳۳ مورد سازشی بوده است.
 
شعبانی با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۲۵۸ واحد تعاونی فعال در استان وجود دارد عنوان کرد: ۷۱۹ واحد در حوزه تولید با ۵۷ درصد، ۲۷۲ واحد خدماتی با ۲۲ درصد و ۲۶۷ واحد در حوزه توزیعی با ۲۱ درصد سهم فعال هستند.
 
 وی با تاکید بر  اینکه ۱۴ هزار و ۶۴۰ نفر در استان شاغل هستند افزود: ۴۶ تعاونی اخیرا با ۴۴۹ فرصت شغلی و ۸۵۰ عضو تشکیل شده که ۳۳ مورد تولیدی، ۳ خدماتی و ۱۰ واحد توزیعی است.
 
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان به هفته تعاون از ۷ تا ۱۳ شهریورماه اشاره کرد و با بیان اینکه برنامه‌هایی در این هفته در استان اجرایی خواهد شد گفت‌: در این هفته ۱۲ طرح در استان افتتاح می‌شود که ۱۱ طرح تولیدی و یک طرح توزیعی است و پنج طرح نیز رویکرد بانوان دارد.
 
وی با اشاره به اینکه اجرای دقیق سند توسعه تعاون توسط دستگاه های اجرایی می توانست در توسعه بخش تعاون کمک شایانی نماید، ادامه داد:  عزم جدی مسئولان کشور و دست‌اندرکاران حوزه تعاون برای ایجاد تحول اساسی در نگاه به این بخش و پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ در بخش تعاون بیش از پیش ضرورت پیدا کرده است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: دولت می تواند و با اقداماتی نظیر توسعه و حمایت از  خدمات پنجره واحد کسب و کار بخش تعاون توسط اتاق های تعاون و نیز در چابک سازی اتحادیه ها و برونسپاری امور تصدی گری مطابق با ماده ۷۳ قانون بخش تعاون اقدام کند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن