Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی گزارش چند ایده برای راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی

چند ایده برای راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی

راه اندازی كسب و كارهای خانگی و راه‌اندازی كسب ‌و كار در منزل می‌تواند مزایای گوناگونی را برای شاغلان این عرصه داشته باشد كه از جمله آنها می‌توان به حذف هزینه‌های جاری محیط كار مانند خرید، رهن و اجاره، مالیات، عوارض و قبوض مصرفی، ایجاد توازن بین مسؤولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه ایاب و ذهاب، استفاده از نیرو و تخصص اعضای خانواده، ایجاد زمینه‌های كار خانوادگی، امكان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد-شاگردی بین اعضای خانواده و... اشاره كرد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، امروزه تحولات حوزه فناوری اطلاعات و دسترسی سریع و راحت به اینترنت و شبكه‌های مجازی در سال‌های اخیر كمك كرده تا مشاغل خانگی دچار تحول شگفت انگیزی شود و بازار به مراتب بزرگ‌تری را پیش روی خود ببیند. این روزها مشاغل خانگی طیف وسیعی از كسب‌ و كارها را دربر می‌گیرد، حوزه‌هایی كه گرچه قطعا به تخصص یا مهارت ویژه‌ای نیاز دارد، اما با كمی صرف انرژی و خلاقیت قابل یادگیری و ایجاد درآمدزایی است. در ادامه نگاهی به برخی از رایج ترین كسب‌وكارهای خانگی و ملزومات‌شان خواهیم انداخت. شاید تخصص یا مهارت شما هم جزو یكی از اینها باشد، اما تا‌به‌حال از جنبه درآمدزایی به توانمندی خود نگاه نكرده باشید. وقت آن رسیده كه برای ورود به یك شغل خانگی با درآمد مناسب آستین‌ها را بالا بزنید.

پرورش قارچ: با توجه به رواج زیاد پرورش قارچ در سال‌های اخیر شاید فكر كنید كه بازار قارچ اشباع شده است. اما از آنجا كه این خوراكی خوشمزه و پرطرفدار گونه‌های بسیار متنوعی دارد و از طرفی تمامی اطلاعات و ریزه‌كاری‌های پرورش آن را به‌راحتی می‌توان در میان كتاب‌های موجود در بازار و منابع اینترنتی به دست آورد با كمی خلاقیت می‌توانید جای خود را در بازار پر تقاضای قارچ‌های خوراكی باز كنید.

پرورش بلدرچین: پرورش بلدرچین از مواردی است كه در هر خانه‌ای امكان‌پذیر نیست. اما اگر خانه‌تان آپارتمانی نیست و شرایط نگهداری از پرندگان را دارید این روزها پرورش بلدرچین گوشتی و تخم‌گذار می‌تواند سودآوری مناسبی در بازه نسبتا كوتاهی داشته باشد. البته باید پیش از شروع این كار اطلاعات كافی برای نحوه نگهداری در شرایط بهداشتی و سالم این پرندگان را بیاموزید و در صورتی كه بخواهید آن را توسعه دهید حتما برای دریافت پروانه بهداشت اقدام كنید.

دست‌سازها: از جمله مواردی است كه از سال‌های دور بخش عمده‌ای از مشاغل خانگی را دربر گرفته و امروز نیز حیات بسیاری از صنایع‌دستی ما به وجود چنین كسب‌ و كارهایی وابسته است. این دسته شامل اقلام متنوعی مانند دستباف‌ها، سوزن‌دوزی، بافتنی، انواع سازه‌های تزئینی مانند مجسمه‌ها و... را شامل می‌شود.

البته نكته‌ای كه در این مورد باید به آن توجه كنیم این است كه چشم ما ایرانیان به صنایع دستی رایج كشورمان عادت دارد و حتی خیلی از ما استادكاران ماهر در این رشته‌ها را می‌شناسیم و به آنها برای خرید مراجعه می‌كنیم، بنابراین اگر بخواهیم كسب ‌و كار كوچكی را با بازار خوب در این حوزه راه‌اندازی كنیم، مهم‌ترین ابزاری كه به آن نیاز داریم خلاقیت است. ایده‌های خلاقانه در طراحی متفاوت و نوآورانه دست‌سازه‌ها می‌تواند به‌خوبی مخاطب خود را در بازار پیدا كند و سود‌آوری بسیار خوبی به همراه داشته باشد. در همه‌جای دنیا برای دست‌سازها ارزش افزوده بسیار زیادی قائل هستند.

تولید مواد خوراكی خانگی: شكل سنتی این كسب ‌و كار خانگی كه این روزها همچنان پررونق مشغول فعالیت است، تولید مربا، ترشی، لواشك و سبزیجات خشك یا سرخ كرده است. البته این روزها اقلام خوراكی‌های خانگی به‌شدت متنوع شده و بازار این محصولات پرطرفدار دیگر فقط به همسایه‌های اطراف محل سكونت محدود نمی‌شود. در این كسب‌ و كار نیز علاوه بر مهارت كافی، خلاقیت در نحوه ارائه می‌‎تواند تضمین‌كننده درآمدزایی خوبی برای شما باشد. هرچند با توجه به ارتباط مستقیم این حوزه با سلامت به‌شدت جای سازوكاری برای مجوزهای وزارت بهداشت به جهت اطمینان بیشتر مصرف‌كننده خالی است.

طرز تهیه انواع ترشیجات خانگی

تولید پاکت و جعبه‌های كادو دست‌ساز برای مناسبت‌های مختلف: بسته‌بندی صنعت بسیار خلاقانه‌ای است كه روز به روز در حال پیشرفت است. این روند حتی در نحوه ارائه هدیه ما به دوستان‌مان در طول چند سال گذشته نیز به‌خوبی مشهود است. پس چرا از این دنیای پر از ایده و خلاقیت كه حتی به وسایل و ابزار گرانقیمت هم نیاز ندارد، برای تولید درآمد استفاده نكنید؟ برای شروع می‌توانید با كمی جست‌وجو در اینترنت با ایده‌های جالب و ویدئوهای آموزشی آشنا شوید. كمی كه در این زمینه تبحر پیدا كنید، قطعا نوآوری‌های بسیار بیشتری را متناسب با بازار هدف‌ اجرا خواهید كرد. برای فروش نیز در كنار فروش اینترنتی می‌توانید محصول‌تان را به فروشگاه‌های این اقلام یا لوازم التحریر فروشی‌ها ارائه كنید.

شیرینی پزی و فینگرفود: شاید زمانی تصورمان از شیرینی و كیك‌های خانگی به كیك‌های ساده‌ای ختم می‌شد كه در ظروف یك‌بار مصرف ساده در سوپرماركت‌های نزدیك خانه‌مان می‌دیدیم. اما این روزها تولید كیك و شیرینی خانگی و غذاهای انگشتی از جمله مشاغل خانگی قوی به‌شمار می‌رود. فعالان این حوزه كه تعدادشان نیز اندك نیست این روزها بسیار حرفه‌ای هستند و رقابت تنگاتنگی برای ارائه محصولات باكیفیت و خاص مطابق سلیقه مشتری دارند.

اما نگران نباشید، دوره‌های آموزشی زیادی به صورت حضوری و آنلاین مهارت‌های لازم برای پخت و تزئین كیك، شیرینی‌های خانگی و كوكی‌های تزئینی در دسترس است. اگر نگران هزینه تهیه لوازم مورد نیاز هم هستید، می‌توانید ابتدا كسب‌ و كارتان را به صورت محدود راه‌اندازی كنید و به مرور براساس درآمدی كه به دست می‌آورید، تجهیزات خود را گسترده‌تر كنید.

طراحی و تولید زیورآلات: یادگیری نرم‌افزارهای مورد نیاز برای طراحی جواهرات در كنار پشتكار و صدالبته ذوق و سلیقه شما می‌تواند مسیر جدیدی برای درآمد‌زایی به همراه داشته باشد.
همچنین بسیاری از زیورآلات دیگر مانند سازه‌های برنجی یا رزینی و... به‌راحتی در خانه امكان تولید دارد و مسیر فروش آنلاین نیز می‌تواند بازار خوبی برای فروش زیورآلات خاص به سبك شما را فراهم كند.

پرورش گیاهان زینتی آپارتمانی: پرورش گل و گیاه نیز از جمله مواردی است كه اگر فضای مناسبی برایش در خانه داشته باشید نه‌تنها مزاحمتی برای همسایه‌ها ایجاد نمی‌كند بلكه بسیار چشم‌نواز نیز هست. منابع خوبی برای آموزش نحوه تكثیر گیاهان آپارتمانی مختلف مانند كاكتوس و بنفشه آفریقایی كه سودآوری قابل قبول به همراه دارند در دسترس است و اگر بتوانید شرایط محیطی مساعدشان را فراهم كنید با هزینه معقول می‌توانید به درآمدزایی مناسبی بدون دردسر دست پیدا كنید.
عسل اخویان طهرانی دانش/جام‌جم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن