Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی جلوگیری از ابتلای 18 نوزاد به ایدز در همدان

جلوگیری از ابتلای 18 نوزاد به ایدز در همدان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا گفت: از سال ۱۳۸۱ تا کنون ۳۱۵ نفر بر اثر ابتلا به ایدز در استان جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، منوچهر کرمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ۹ تا ۱۵ آذرماه به عنوان هفته ایدز شناخته شده است، اظهار کرد: نقص ایمنی در بدن انسان به معنی ابتلا به ایدز نیست و اگر فرد برای درمان مراجعه نکند ممکن است ۱۰ تا ۱۵ سال بعد به ایدز مبتلا شود.

وی با اشاره به اینکه در صورتی که فرد به مراکز مراجعه کرده و درمان کند زندگی عادی خواهد داشت عنوان کرد: در استان همدان تا ابتدای مهرماه امسال ۷۲۸ مورد ابتلای به ایدز به ثبت رسیده است.

کرمی خاطرنشان کرد: از این تعداد ۴۰۳ نفر خدمات دریافت می کنند و زندگی عادی خود را دارند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات گسترده ای بر اساس برنامه عملیاتی برای پیشگیری از ایدز انجام شده است، یادآور شد: شرح عملکرد دستگاه های مختلف در این زمینه مشخص شده و دانشگاه علوم پزشکی نیز نسبت به راه اندازی مراکز مشاوره بیماری های رفتاری برای پیشگیری، تشخیص، درمان و مشاوره اقدام کرده است.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان به شناسایی مراکز پرخطر اشاره کرد و افزود: علاوه بر مراکز مشاوره بیماری های رفتاری، بیش از ۲۰۰ مرکز از افراد آزمایش اچ آی وی می گیرند که مادران باردار نیز می توانند به مراکز مراجعه کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه بر اساس تشخیص های صورت گرفته، از ابتلای ۱۸ نوزاد به ایدز در همدان جلوگیری شده که اتفاق مهمی به شمار می رود.

کرمی با بیان اینکه در مدارس نیز کتبی مربوط به بهداشت جنسی توزیع شده است، یادآور شد: خوشبختانه نگاه ترویج فساد از این اقدامات برداشته شده و بهداشت بلوغ در گروه های سنی مربوطه آموزش داده می شود.

وی تأکید کرد: باید تلاش کنیم که ترس و منحوس بودن را از نقص سیستم ایمنی بدن برداریم و به مردم بگوییم که این ویروس تنها مربوط به روابط جنسی و یا قشر خاصی از جامعه نیست و همه باید آماده باشیم که آزمایش دهیم.

کرمی با بیان اینکه ۸۲ درصد از مردان و ۱۸ درصد از زنان در همدان به اچ آی وی مبتلا هستند، خاطرنشان کرد: آمار زنان در سالهای گذشته افزایش یافته است و بیشتر افراد مبتلا به ایدز از ۲۰ تا ۴۵ ساله هستند.

وی همچنین تصریح کرد: از سال ۸۱ که اولین مورد ابتلا به ایدز در همدان شناسایی شد، ۳۱۵ نفر از مبتلایان به ایدز در استان همدان جان خود را از دست داده اند.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان با اشاره به اینکه برآورد می شود یک هزار و ۱۸۰ نفر در همدان به ایدز مبتلا باشند، یادآور شد: اطلاعات هر مراجعه کننده در مرکز مشاوره ثبت نمی شود اما در مجموع ۲۱ هزار تست سریع اچ آی وی در مراکز ثبت شده است.

کرمی یادآور شد : ۳۰ پاتوق در طول هفته مورد بازدید قرار می گیرند و افراد در خصوص پیشگیری از ایدز، آموزش می بینند و ۸۵ هزار سرنگ بین معتادان توزیع می شود.

وی با بیان اینکه هر سال ۱۲ میلیون برای درمان افراد هزینه می شود، خاطرنشان کرد: تمام خدمات به صورت رایگان به بیماران مبتلا به ایدز ارائه می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حدود یکصد نفر به آنفولانزا مبتلا شده اند، اظهار کرد: وضعیت مراجعین در بیمارستان ها رصد شده و ۱۲ درصد مبتلایان به اورژانس بیمارستان ها با مشکل تنگی نفس روبه رو بوده اند.

وی مطرح کرد: از پنج هزار و ۸۰۰ مراجعه کننده به مراکز درمانی، حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر با مشکل تنگی نفس روبه رو بوده اند و آمار بستری ۱۱۲ نفر بوده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن