Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی آغاز اجرای برنامه ایمنی فاضلاب در همدان

آغاز اجرای برنامه ایمنی فاضلاب در همدان

اجرای برنامه ایمنی فاضلاب در استان همدان در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان آغاز شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا، رئیس مرکز بهداشت استان همدان از آغاز اجرای برنامه ایمنی فاضلاب در استان‌های همدان، آذربایجان غربی، اصفهان، خراسان رضوی از ابتدای مهر‍ماه سال جاری در استان خبر داد.

 دکتر منوچهر کرمی افزود: وزارت متبوع پس از اجرای موفق برنامه ایمنی آب در معاونت بهداشتی دانشگاه، مرکز سلامت محیط و کار استان همدان را بعنوان پایلوت اجرای برنامه ایمنی فاضلاب انتخاب نموده است که اجرای مطلوب برنامه ایمنی آب و دارا بودن شبکه جمع آوری و تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب از دلایل انتخاب همدان جهت اجرای این برنامه مهم بهداشتی بوده است.

مهدی خدابخشی کارشناس سلامت محیط معاونت بهداشتی در این خصوص گفت: برنامه ایمنی فاضلاب (Sanitation safety planning) یک ابزار برای مدیریت ریسک در سامانه‌های فاضلاب است و هدف اصلی آن به حداقل رساندن خطرات بهداشتی منتسب به آن می‌باشد.

این برنامه شامل شش گام آماده‌سازی، توصیف سامانه فاضلاب، شناسایی، ارزیابی و اولویت بندی ریسک ها، برنامه های بهبود و ارتقا، پایش بهره برداری و اعتبارسنجی و در نهایت برنامه مدیریتی و پشتیبانی است.

وی افزود: برای اجرای این برنامه کارگاه آموزشی برنامه ایمنی فاضلاب با همکاری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت و با حضور اعضای کمیته راهبری کشوری برنامه ایمنی فاضلاب شامل شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور، شرکت مدیریت منابع آب ایران، و با دعوت از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان‌های مجری طرح شامل استانداری، سازمان صمت، سازمان جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه‌ای، شرکت آب و فاضلاب، اداره کل حفاظت محیط زیست و معاونت بهداشتی دانشگاه، شهریور ماه 98 در تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران برگزار شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن