Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی انجام 101 عملیات اورژانس هوایی در همدان/کاهش جان‌باختگان حوادث به 516 نفر

رئیس فوریت های پزشکی استان همدان خبر داد:
انجام 101 عملیات اورژانس هوایی در همدان/کاهش جان‌باختگان حوادث به 516 نفر

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان گفت: از مرداد ماه سال 93 تا امروز 101 عملیات اورژانس هوایی در استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، حبیب معصومی در جمع خبرنگاران به اقدامات صورت گرفته در سه سال گذشته اشاره کرد و افزود: اقدامات این دستگاه در بخش های پیش بیمارستانی، مدیریت انتقال بیماران بین بیمارستان ها و مدیریت بحران و پدافند غیر عامل انجام می شود.

وی ادامه داد: تعداد پایگاه های اورژانس استان در سه سال گذشته از 40 پایگاه به 47 پایگاه افزایش یافته و 42 آمبولانس نیز به استان اختصاص یافته است.

معصومی با بیان اینکه همدان یکی از 23 استانی است که اورژانس هوایی دارد، یادآور شد: 101 عملیات اورژانس هوایی انجام شده و 145 بیمار از مناطق مختلف به مراکز درمانی منتقل شدند که یک میلیارد تومان هزینه اجاره آمبولانس هوایی به دنبال داشته داشته است.

وی با اشاره به رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی همدان در مدیریت بلایا در بین 57 آزمایشگاه، گفت: با توجه به اینکه 10 دانشگاه تیپ یک در کشور وجود دارد، این رتبه قابل توجه است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان همچنین تصریح کرد: بخش پیش بیمارستانی دانشگاه به عنوان اولین مرکز کشور است که در اواخر سال 93 گواهینامه بهبود کیفیت دریافت کرد.

وی اظهار داشت: در طول مدت یاد شده هشت ساختمان به ارزش دو میلیارد تومان برای پایگاه های استان همدان ساخته شده است.

معصومی ادامه داد: در سه سال گذشته 110 عنوان بروشور آموزشی به تیراژ 110 هزار نسخه بین مردم توزیع شده است.

وی با بیان اینکه از 16 بیمارستان استان، چهار مرکز مجهز به پد بالگرد هستند، خاطرنشان کرد: در هفته دولت چهار پایگاه جدید در همدان، ملایر و بهار راه اندزای می شود و چهار ساختمان جدید نیز در رزن و کبودرآهنگ افتتاح خواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان به جذب 93 نفر نیروی جدید در حوزه پیش بیمارستانی استان اشاره کرد و افزود: جهت دسترسی مردم به خدمات پیش بیمارستانی، مدت زمان رسیدن آمبولانس ها به محل حوادث کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: تعداد جان باختگان درحوادث در سه سال اخیر از 556 نفر به 516 نفر کاهش یافته است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن