Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی بارندگی در همدان ۲۲ درصد کاهش یافت

بارندگی در همدان ۲۲ درصد کاهش یافت

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی از کاهش ۲۲ درصدی بارندگی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال جاری از ابتدای سال زراعی تا کنون ۱۲۳ میلیمتر بارندگی تا ۲۲ بهمن ماه ثبت شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، روح اله زاهدی اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی تا کنون ۱۲۳ میلیمتر بارندگی ثبت شده که این رقم نسبت به بلند مدت ۲۷ درصد کاهش بارندگی را نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: در بلندمدت ۱۶۸ میلیمتر بارندگی ثبت شده که نسبت به سالجاری ۴۵ میلیمتر کاهش بارندگی را نشان می‌دهد.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه از مجموع بارش‌ها تا کنون در سال زارعی جاری ۳۶ درصد آب مورد نیاز تامین شده، گفت: امیدواریم  تا پایان سال زراعی جاری بارش‌های خوبی را داشته باشیم تا فاصله  آب مورد نیاز نسبت به میانگین بلند مدت کاهش یابد.

وی ادامه داد: اسفندماه و فروردین ماه نیز زمان مناسبی برای جبران کمبود بارش‌هاست که امیدواریم شاهد بارش های خوبی در طی ماه‌های آینده باشیم.

این کارشناس هواشناسی به وضعیت هوا طی روزهای آینده اشاره کرد و افزود: طی روزهای آینده هیچ بارش محسوسی نداریم و برای روز چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه نیز بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و تغییر دمایی محسوسی طی روزهای آینده نداریم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن