Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی ابتلای سالانه دو هزار و 700 نفر همدانی به سرطان

ابتلای سالانه دو هزار و 700 نفر همدانی به سرطان

کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه گفت: براساس آمارهای موجود، سالانه بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در این استان به سرطان مبتلا می شوند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر شراره نیک سیر با اشاره به اینکه سهم مردان در آمار مبتلایان به بیماری سرطان در این استان بیشتر از زنان است، افزود: میزان تماس و مواجهه شغلی، مصرف دخانیات و اختلاف فیزیولوژیکی از جمله دلایل افزایش آمار مبتلایان مرد نسبت به زنان است.

کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر همدان اظهار داشت: شایع ترین سرطان در بین مردان، سرطان پوست است که به علت حضور طولانی مدت زیر نور خورشید و برخورد اشعه ماورای بنفش ایجاد می شود.

دکتر نیک سیر افزود: مهم ترین و دومین علت ابتلا به سرطان پس از افزایش سن افراد، مناسب نبودن نوع تغذیه است به نحوی که جدی گرفتن توصیه های تغذیه ای از عوامل پیشگیرانه در ابتلا به سرطان محسوب می شود.

وی اظهار داشت: در مجموع اصلی ترین عوامل خطر برای بروز سرطان «آلودگی هوا، مصرف دخانیات، چاقی، کمبود فعالیت بدنی و مصرف الکل» است.

به گفته وی، پرهیز از مصرف غذاهای مانده، غذاهای دارای مواد نگهدارنده، مواد پروتئینی دارای چربی حیوانی و مصرف زیاد سوسیس و کالباس نیز از جمله توصیه های قابل توجه و پیشگیرانه در این زمینه است.

دکتر نیک‌سیر تصریح کرد: مصرف این قبیل مواد غذایی احتمال ابتلای افراد به انواع سرطان ها به ویژه سرطان معده را افزایش می دهد و برهمین اساس بر مصرف مستمر میوه و سبزیجات تازه به افراد بسیار تاکید می شود.

سالانه حدود ۱۳۵ هزار مورد سرطان در کشور اتفاق می افتد که با شیب افزایشی مواجه هستیم.

اجرای برنامه های ملی مرتبط با هفته مقابله با سرطان(اول تا هفتم بهمن) تا نیمه بهمن ماه در استان همدان ادامه دارد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن