Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی نیاز به واکسن آنفولانزا کمتر از سال‌های قبل است

نیاز به واکسن آنفولانزا کمتر از سال‌های قبل است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال نیاز به واکسن آنفلوانزا کمتر از سال‌های گذشته باشد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر ایرج خدادادی اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم برای پیشگیری از کرونا اصول بهداشتی را بیشتر از گذشته رعایت می‌کنند، بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم میزان بروز و شیوع آنفلوانزا در پاییز امسال کمتر از سال‌های گذشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه تزریق واکسن آنفلوانزا فقط برای گروه‌های هدف که از طرف وزارت بهداشت تعریف شده قابل انجام است، تصریح کرد: گروه‌های پرخطر جامعه مانند مادران باردار، سالمندان، بیماران زمینه‌ای، افراد مبتلا به سرطان و نقص ایمنی و کادر درمانی جزء افرادی هستند که باید این واکسن را دریافت کنند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه مشکلی در زمینه تامین واکسن آنفلوانزا وجود ندارد، گفت: امسال میزان واردات این واکسن بیشتر از سال‌های گذشته است.
خدادادی با تاکید بر اینکه فعلا توزیع کشوری واکسن آنفلوانزا شروع نشده است، افزود: توزیع این واکسن بر اساس شیوه‌نامه در دو بخش خصوصی و دولتی انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: هنوز قیمت نهایی واکسن آنفلونزا مشخص نیست و بدون شک  در نرخ دولتی و خصوصی آن تفاوت قیمتی وجود دارد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره زمان توزیع این واکسن نیز اظهار داشت:  زمان قطعی آن مشخص نیست اما پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان شهریور سهمیه استان را دریافت کنیم./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن