Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی بیماران قلبی نگران نباشند/ دپوی بیش از ۸هزار باطری قلب در کشور

بیماران قلبی نگران نباشند/ دپوی بیش از ۸هزار باطری قلب در کشور

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران از توزیع بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ باطری قلب در شش ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: بیش از ۸ هزار باطری قلب نیز دپو شده است؛ بنابراین بیماران و خانواده‌های آن‌ها به هیچ عنوان نباید نگران باشند.

به گزارش "همدان نیوز"، مهدی یوسفی در آستانه روز جهانی قلب، درباره توزیع اقلام مصرفی حیاتی و استراتژیک بیمارستان‌ها اظهار کرد: هیات امنای صرفه جویی ارزی در راستای رسالت خود مبنی بر فراهم سازی زمینه معالجه همه بیماران در داخل کشور ملزومات حیاتی و مورد نیاز بیماران را که نبود آنها با خطر بروز عوارض جانی همراه و نیازمند مدیریت قیمت جهت اطمینان از مهیا بودن زمینه دسترسی آحاد بیماران به این اقلام ضروری است را تامین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۵ هزار لوازم مصرفی بین مراکز دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی توسط هیات امنا توزیع شده است، افزود: خوشبختانه و به لطف الهی نحوه مدیریت وزارت بهداشت به صورتی بوده است که برای تمامی بیماران نیازمند در سراسر کشورمان ملزومات مصرفی و باطری قلب تهیه شده است.

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران خاطرنشان کرد: علیرغم تحریم‌های ظالمانه دشمنان بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ باطری قلب، ۱۸۸۸ دریچه قلب، ۱۲۰۰ عدد کاتتر بالن پمپ قلبی به بیمارانی که قلب آنها به نوعی دچار مشکل بود، ارائه شد. همچنین بیش از ۸ هزار باطری قلب نیز دپو شده است.

بنابر اعلام وبدا، یوسفی ادامه داد: سایر کالاهای مصرفی شامل دریچه‌های قلب بیولوژیک و مکانیکی، اکسیژناتورهای بزرگسال، اطفال و نوزاد، بالون‌های قلبی، رینگ ترمیم دریچه‌های قلبی، فیلترهای شریانی و ... است که بسیاری از آنها به مراکز دانشگاهی تحویل داده شده است.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۰ هزار قلم ملزومات مصرفی معادل مبلغ ۱۰ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۸۳۳ یورو از گمرک ترخیص که برخی از آن‌ها به مراکز دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی تحویل داده شده و تعدادی نیز به صورت دپوی استراتژیک در انبارها موجود است، لذا بیماران و خانواده‌های آنها به هیچ عنوان نباید نگران باشند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن