Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس گرفتاری های امروز به خاطر بی توجهی به قرآن کریم است

گرفتاری های امروز به خاطر بی توجهی به قرآن کریم است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: عالم اسلام امروزه گرفتار نابسمانی هاست که به خاطر بی توجهی به قرآن رخ داده است.

به گزارش "همدان نیوز"، آیت الله حبیب الله شعبانی در مراسم افتتاحیه همایش قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: بشر در خراب آباد به دنبال سعادت می گشت و حضرت آدم به گمان رسیدن به سعادت به درخت ممنوعه نزدیک شد.

وی افزود: شیطان به عنوان دشمن انسان شجره ممنوعه را به عنوان راه سعادت به آدم معرفی کرد و امروز نیز ما دنبال سعادت هستیم و سعادت گمشده همیشگی بشریت است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: هیچگاه بشر بدون خدا و ارتباط با وحی به سعادت نرسیده است و تنها راه رسیدن بشر به سعادت متصل شدن به وحی الهی است که همان قرآن می باشد است.

وی با بیان اینکه پیغمبر بارها راه سعادت را چنگ زدن به ریسمان الهی معرفیکرده است، افزود: قرآن کریم ریسمان الهی است که زمینیان با چنگ زدن به آن به تعالی و رشد خواهند رسید و هیچ کس بدون چنگ زدن به ریسمانالهی به سعادت نخواهد رسید.

آیت الله شعبانی خاطر نشان کرد: اگر وجدان ها وجان آدمی زنده و سالم باشد حقیقت قرآن به جان ها می نیشیند و عالم تکوین مظهر کلام الله می باشد وحقایق معارف وآموزه های قرآن کریم پایانی ندارد.

وی گفت: درجات رشد آدمی به اندازه درجات قرآن است ودرجات رشد انسان هم نامتناهی می باشد و امیدوارم این جشواره فرصتی برای بازگشت ما به فطرت آدمی را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: عالم اسلام امروزه گرفتار نابسمانی هاست که به  خاطر بی توجهی به قرآن رخ داده است./ برنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن