Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم نظارت بر بازار مرغ تشدید شود

نظارت بر بازار مرغ تشدید شود

استاندار همدان گفت که با هدف ارتقای کیفیت تولید و بهبود عرضه مرغ در بازارهای استان، نظارت بر فعالیت های این بخش باید تشدید شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه ستاد تنظیم بازار استان همدان افزود: بیشترین تخلف‌های پایش شده در بخش توزیع مرغ مربوط به عرضه خارج از شبکه و گرانفروشی است که با کنترل فرایند عرضه مرغ و تزریق مرغ منجمد نوسانات باید کنترل شود. 

وی با اشاره به اینکه کنترل بازار عزم و اراده قوی تمامی مجموعه ها را می‌طلبد  اظهار داشت: با بازنگری در نظارت، شناسایی گلوگاه‌ها و پای کار آوردن نیروهای مردمی، بسیج اصناف و نیروی انتظامی می‌توان بازار را کنترل کرد. 
استاندار همدان خاطرنشان کرد: برای نظارت هر چه بهتر بر بازار باید مولفه‌هایی نظیر کنترل قیمت مرغ زنده درب مرغداری و اصلاح شبکه و زنجیره تامین و توزیع مرغ (از مرغداری تا واحد صنفی) مدیریت و رصد شود.
قاسمی فرزاد ادامه داد: با انجام نظارت دائم، ارائه راهکارها و ضوابط در تلاش هستیم که آسیب‌ها به حداقل برسد و محصولی با کیفیت، سالم، بهداشتی و با قیمت مصوب به دست مصرف کننده برسد.
وی عنوان کرد: در حوزه توزیع آرد با طراحی سامانه نظارتی و کنترل مقصد و مبدا با جی پی اس و نیز انجام بازدیدهای سرزده و دوره ای از کارخانه آرد توسط دستگاه های اجرایی مانند غله، صمت، تعزیرات، اتاق اصناف و همکاری استانداری کمبود آرد کنترل شود.
استاندار همدان با تاکید بر اینکه اصلاح ساختارهای نظارتی و سازو کارها، آسیب‌ها را به حداقل می رساند خاطرنشان کرد: مبدا و مقصد کالاها مشخص است و کنترل و پیگیری در بازار باید برای متخلفان محسوس باشد.
قاسمی فرزاد اظهار داشت: مردم استان باید احساس کنند که مجموعه استانداری و اعضای ستاد تنظیم بازار استان در کنار آنها هستند و در بازار برای کنترل قیمت ها حضوری فعال دارند.
به گفته وی اعضای ستاد تنظیم بازار وظیفه دارند با جدیت و پیگیری ویژه، سرکشی از بازار را جزو  برنامه‌های خود بدانند و در حد توان نسبت به جلوگیری از قیمت‌های بی‌رویه در جامعه اقدام کنند.
استاندار همدان با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود همه مدیران باید در کنار مردم باشند، تاکید کرد: مدیران استان باید حضور خود را در کنار مردم افزایش دهند و همچنین وظیفه دارند که نهایت تلاش خود را برای تامین کالاهای اساسی مردم به کار گیرند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن