Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم ایران از پیک پنج کرونا عبور کرد

ایران از پیک پنج کرونا عبور کرد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اعلام ورود حدود ۱۶ میلیون دُز واکسن به کشور در هفته جاری، در عین حال جزئیات ورود محموله‌های واکسن طی هفته‌ آینده و مهرماه را نیز تشریح کرد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر علیرضا رئیسی در این باره گفت: خوشبختانه از شب گذشته تا کنون یک محموله ۵۰۰ هزار دوزی و یک محموله ۵ میلیون دوزی به فرودگاه رسیده است.

وی افزود: در این هفته جدای از این مقدار واکسن، ۱۱ میلیون دوز دیگر هم دریافت کرده بودیم که با این محموله جدید به حدود ۱۶ میلیون دوز می‌رسد.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه در هفته آینده هم ورود حداقل ۱۴ میلیون دوز دیگر واکسن را شاهد خواهیم بود، گفت: خبر خوب دیگر اینکه قطعی شده است در مهرماه ۳۰ میلیون دوز واکسن دیگر وارد کشور شود که با این حجم از واکسن وارد شده برای گروه هدف اول که ۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هستند دوز اول کامل خواهد شد و دوز دوم کسانی که نوبت‌شان خواهد رسید هم کامل خواهد شد.
رئیسی ادامه داد: این میزان از واکسن، جدای از تولیدات داخل است. از تولیدات داخل تا کنون ۴ میلیون دوز تحویل گرفتیم و توزیع و تزریق شده و ظرف هفته های آینده میزان تولید افزایش بیشتری پیدا خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه طی سه روز گذشته رکورد تزریق روزانه واکسن شکسته شده است، گفت: برنامه دیگری هم داریم و روز گذشته با سردار سلامی، فرمانده سپاه جلسه‌ای در این باره داشتیم که بر اساس آن دستور داده شد پایگاه‌های تجمیعی را در سراسر کشور دو برابر کنیم تا بتوانیم سرعت واکسیناسیون را بیشتر کرده و از ازدحام جلوگیری کنیم.
رییسی همچنین با ابراز امیدواری از کاهش چشمگیر موارد فوت ناشی از کرونا با افزایش سرعت روند واکسیناسیون در کشور، در عین حال درباره وضعیت فعلی بیماری در ایران گفت: کشور از پیک پنجم عبور کرده است و حدود ۲۱ استان کاملا از پیک عبور کرده و سیر نزولی را طی می‌کنند. یک استان دیگر نیز به تازگی گذر از پیک را آغاز کرده است. سایر استان‌ها که شامل ۹ استان می‌شوند نیز سیر افزایش یابنده بیماری متوقف شده است.
وی گفت: بیماری در تهران و البرز نیز روند نزولی به خود گرفته است.  
معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: البته فراموش نکنیم که رعایت پروتکل‌ها می‌تواند سرعت کاهش بیماری را سریع‌تر کند و بتوانیم شاهد فروکش بیماری در کشور باشد./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن