Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم یلدای امسال در خانه بمانید

یلدای امسال در خانه بمانید

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز ۱۲ شهرستان کشور در وضعیت قرمز است، گفت: مردم این شب یلدا را در فضای مجازی و الکترونیکی برگزار کنند بدون اینکه همدیگر را از نزدیک ببینند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه امروز(شنبه 22 آذر) ستاد ملی مقابله با کرونا طی سخنانی اظهار داشت: تقریبا حدود 10 ماه است که مردم عزیز ما با این ویروس خطرناک مواجه هستند و در این 10 ماه اقدامات بسیار خوبی در مجموع انجام گرفته است و در این هفته‌های اخیر که شاهد افزایش بودیم با مجموعه اقدامات در آبان و آذر شاهد این هستیم که روند این بیماری در اکثریت استان‌ها کاهشی است.
وی افزود:‌ امروز فقط 12 شهرستان وضعیت قرمز دارند و بقیه یا نارنجی و یا زرد هستند و ان شاالله این موارد با تلاش استانداران و رؤسای علوم پزشکی موفق خواهیم بود تا شرایط آنها به نارنجی و زرد تبدیل شوند. همه این موفقیت ها مرهون مسئولیت پذیری مردم و اعتمادشان به تصمیمات ستاد ملی کرونا بود. خیلی‌ها خواستند اخلال ایجاد کرده و مردم را مایوس کنند. اساس امر اعتماد است. در کنار مردم اقدامات به موقع قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا، نیروی انتظامی، سازمان بسیج، اتحادیه های صنفی، سازمان‌های مردم نهاد و هلال احمر دست به دست هم دادند و اقدامات گسترده‌ای را انجام دادند.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: هر زمانی احساس کنیم همه چی عادی شده و عادی انگاری شود از هفته‌های دیگر پیک جدید آغاز خواهد شد، آزموده را آزمودن خطاست. هر وقت تردد و ازدحام بیشتر شد و اجتماعات زیاد شد بلافاصله با پیک مواجه شدیم و الان هم باید این مراقبت را انجام دهیم. این بیماری یک بیماری است که تنها بحث پزشکی نیست. الان در سطح دنیا بیماری کرونا باعث شده رشد اقتصادی دنیا منفی 3 باشد.
روحانی ادامه داد: در موضوع کرونا، نه تردید کردیم و نه تعلل! نه در پذیرش حادثه انکار کردیم. به محض اینکه چهارشنبه 30 بهمن وزیر بهداشت اعلام کرد که دو کیس کووید19 داریم من همانجا گفتم بلافاصله به مردم اطلاع دهید و با اینکه شب انتخابات بود و شرایط عادی نبود. ما حادثه را پذیرفتیم و قبول کردیم و این اصل است. برخی کشورها منکر بودند. در کشوری مثل آمریکا آن آقایی که رئیس‌جمهور بود و الان هم چند هفته است ادعا می‌کرد خبری نیست و سرماخوردگی است. انکار کردند که انکار بالاترین سنگ در روز اول است. در ایران هیچ وقت مسئله انکار نبوده و بلافاصله پاسخ به هنگام دادیم.
روحانی با اشاره به برگزاری مراسم شب یلدا و نگرانی‌ها برای عدم رعایت پروتکل‌‌ها گفت: قرارگاه عملیاتی برای شب یلدا فکری می‌‌کند و صداوسیما هم برنامه‌های خوب آماده کند. مردم این شب یلدا را سایبری و در فضای مجازی و الکترونیکی برگزار کنند بدون اینکه همدیگر را از نزدیک ببینند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن