Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم نگرانی استاندار همدان از ساخت و ساز در دامنه الوند

نگرانی استاندار همدان از ساخت و ساز در دامنه الوند

استاندار همدان ضمن اظهار نارضایتی از مدیریت شهری گفت: نباید از ساخت و سازهای بی رویه در باغ‌ها و جبهه شمال الوند غفلت کرد چرا که اگر مدیریت نشود در آینده به‌جای باغ‌ها تنها باید نظاره‌گر ساختمان‌های سنگی باشیم.

به گزارش "همدان نیوز"، سید سعید شاهرخی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای انجمن فرهنگی ثارالله همدان بابیان اینکه این انجمن منشأ خیروبرکت برای استان بوده است، اظهار داشت: امروز شرایط کشور با ادوار گذشته بسیار متفاوت است.

وی با اشاره به تلاش 40 ساله دشمنان علیه نظام اسلامی افزود: آنها دست به هر کاری زدند تا مردم را از مسئولان و حکومت اسلامی جدا کنند حتی تا آنجا پیش رفتند که گفتند در آبان ماه سال 97 ایران دیگر روزی به نام مبارزه با استکبار جهانی را نخواهد دید.

استاندار همدان تحریم ظالمانه و تشدید این تحریم‌ها به‌ویژه در بخش اقتصادی را از دیگر توطئه‌های دشمنان علیه ملت ایران برشمرد و بیان کرد: آنها تمامی درهای اقتصادی را به روی ما بسته و گردش اقتصادی و پولی ما را به‌شدت کاهش دادند.

وی تصریح کرد: باوجود دشمنی دشمنان ما توانستیم، به لطف خدا، رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری، ایستادگی مردم و تدابیر دولت در دور زدن تحریم‌ها موفق شده و در برابر آنها بایستیم.

شاهرخی وجود اتفاقات ناگوار و بلایای طبیعی را ازجمله مواردی برشمرد که سبب شدند تمام توجه‌ها به سمت برطرف کردن آنها معطوف شود، گفت: بارش بی‌سابقه باران در استان و بروز سیل، وارد شدن خسارت بسیار به منازل و زمین‌های زارعی مردم مانع از آن شد که ما به دیگر برنامه‌های مانند حضور در جمع دانشگاهیان و برخی برنامه‌های دیگر بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش خود را صرف بازسازی و تعمیر 19 هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده از سیل در استان می‌کردیم، افزود: برپایی انتخابات مجلس آن‌هم به‌دوراز هرگونه حاشیه و دعوای سیاسی از دیگر برنامه‌های مهم ما در سال گذشته بود چراکه خوب می‌دانیم این دعواها دستاوردی برای مردم ندارد.

استاندار همدان  با اشاره به اینکه جلب اعتماد مردم، فعالان بخش‌های مختلف زمان زیادی از ما گرفته است، تصریح کرد: ما سال گذشته قائله آبان ماه را پشت سر گذاشتیم قائله‌ای که مردم همدان با هوشیاری و بصیرت در دفع این توطئه خوش درخشیدند.

شاهرخی با تأکید بر اینکه همکاری مردم همدان قابل‌تقدیر است، تصریح کرد: مردم دیار الوند در طول چهل سال گذشته به‌ویژه سال قبل در وفاداری به‌نظام سربلند بوده‌اند و ثابت کردند همواره پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری بوده و هستند.

استاندار همدان شیوع بیماری کرونا و بسیج شدن همه امکانات برای مقابله با آن را از دیگر اتفاقات مهم سال گذشته دانست و عنوان کرد: باهمت مسئولان جزو 10 استانی قرار داریم که در شرایط قرمز قرار ندارد موضوعی که قطعاً با برنامه‌ریزی و تلاش شبانه‌روزی مسئولان استان به وجود آمده است.

شاهرخی بابیان اینکه سه ماه است شبانه‌روز در کنار دیگر مسئولان استان وقتمان را صرف تأمین سلامت مردم کرده‌ایم، اظهار کرد: برای تعطیلی بازار نیز دشمنان برنامه‌ریزی کرده بودن تا مشکلاتی را در کشور به وجود آورند؛ اما باتدبیر دولت - اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی - و فعال ماندن واحدهای تولیدی، نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند.

وی رمز موفقیت را وحدت، همدلی و هماهنگی بین مسئولان و مردم دانست و تصریح کرد: اگر در مبارزه با بیماری کرونا توانستیم موفق شویم برای این بود که با نگاه حکیمانه مقام معظم رهبری و فرمایشات ایشان همه توجه‌ها به ستاد ملی کرونا و لزوم اجرای مصوبات آن معطوف شد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه مردم نگاهی به اینکه کدام مسئول مربوط به کدام جناح است ندارند و فقط از ما کار می‌خواهند، تأکید کرد: ما مسئولان باید خودمان را وقف مردم کنیم و نباید منافع حزبی،  شخصی و گروهی را بر منافع مردم و نظام ترجیح دهیم.

وی اظهار داشت: ما برای مدیریت استان برنامه داریم و گواه آن نیز سند توسعه سه‌ساله آن است که بر اساس آن باید سالانه 5 هزار میلیارد دلار در استان سرمایه‌گذاری شده و هرسال 20 هزار شغل ایجاد شود.

 شاهرخی با تشریح ابعاد سند توسعه سه‌ساله استان همدان بیان کرد: در حال حاضر برای تحقق جهش تولید در استان 63 پروژه به ارزش 10 هزار میلیارد سرمایه‌گذاری طراحی شده است.

وی درباره گرانی مسکن در همدان نیز گفت: شهر را مدیریت اداره می‌کند نه پول به همین دلیل معتقدم ازجمله دلایل گرانی مسکن علاوه بر مشکلات موجود، طولانی شدن فرایند صدور پروانه است.

استاندار همدان تصریح کرد: افزایش تعرفه عوارض سبب گرانی مسکن می‌شود  چون مردم توانایی پرداخت آن را ندارند، بنابراین باید بدانیم راه پول درآوردن تعبیه سازوکاری برای فعال شدن شهر و سرمایه‌گذاری در شهر است.

وی با اشاره به برخی اتفاقات موجود در شهرداری و شورای شهر همدان عنوان کرد: آسفالت خیابان‌ها و گل‌کاری کار مدیران مناطق است، پس شورای شهر و شهردار باید به سمت کارهای بزرگ و ماندگار بروند اگر هم توانایی انجام این کار را ندارند به ما بگویند تا خودمان کاری انجام دهیم.

شاهرخی افزود: من برای همدان دغدغه دارم و آماده همکاری با اعضای شورای شهر و شهردار برای انجام کارهای بزرگ هستم، بنابراین این افراد نیز باید قدرت ریسک داشته و از طرح‌های اقتصادی دفاع کنند.

وی درباره ابهامات طرح جامع شهر همدان و مشکلات پیش‌آمده برای مشاور این نیز بیان کرد: تا ابهامات این طرح برطرف نشود آن رانمی پذیرم چراکه یکی از مشکلات گرانی مسکن در همدان همین ضوابط طرح تفضیلی است.

استاندار همدان باید سازوکاری نو برای فرایند صدور پروانه ایجاد شود، عنوان کرد: اگر مسئولان و متولیان شهر نمی‌توانند گرانی مسکن را حل کنند بگویند تا ما خودمان برای حل این مشکل ورود کنیم.

وی بابیان اینکه علاقه‌مندم هرکسی خودش کار خودش را انجام دهد اما اگر نهادی و یا مسئولی از من کمک بخواند او را یاری می‌کنم، تصریح کرد: از مدیریت شهر ناراضی‌ام و شورا و شهردار هم باید از برخی حاشیه‌ها که به مدیریت شهر آسیب میزند پرهیز کنند.

شاهرخی با ابراز نگرانی از ساخت‌وسازهای بی‌رویه در دامنه الوند نیز ابراز کرد: نباید از باغات و جبهه شمال الوند غفلت کنید در حال حاضر شاهدیم در اعتمادیه و باغات اطراف، افراد به اسم احداث خانه باغ دست به ساخت‌وساز زده‌اند موضوعی که اگر مدیریت نشود در آینده به‌جای باغات تنها باید نظاره‌گر ساختمان‌های سنگی باشیم./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن