Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا بودجه دو هزار و 300 میلیاردی شهرداری همدان در سال آینده

بودجه دو هزار و 300 میلیاردی شهرداری همدان در سال آینده

شهردار همدان گفت: حدود ۳۶ درصد از بودجه ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی سال آینده شهرداری به تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت دارند، اختصاص یافته است.

به گزارش "همدان نیوز"،  سیدمسعود حسینی روز پنج‌شنبه در نشستی خبری تشریح فعالیت ها و برنامه های شهرداری همدان، افزود: بودجه شهرداری همدان در سال جاری، هزار و ۶۶۴ میلیارد تومان بود که ۷۰۰ میلیارد تومان آن می بایست از طریق فروش زمین تامین شود.

وی اظهار داشت: برای بودجه سال آینده شهرداری همدان نیز باید ۸۰۰ میلیارد تومان معادل ۳۶ درصد کل آن از محل فروش زمین تامین شود.

حسینی با اشاره به اینکه عوارض شهری در بودجه سال آینده شهرداری همدان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، تاکید کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده، ۳۶ درصد کل بودجه سال آینده شهرداری همدان به تکمیل پروژه های نیمه تمام بالای ۵۰ درصد پیشرفیت فیزیکی اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: در مجموع در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری همدان، هزار و ۲۲۲ میلیارد تومان اعتبار به تکمیل همه طرح‌های عمرانی ناتمام اختصاص یافته است.

شهردار همدان خاطرنشان کرد: پروژه‌های نیمه تمام عمرانی، نماد ناکارآمدی شهر شده و برهمین اساس اولویت نخست ما تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های عمران شهری با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی تصریح کرد: تقاطع غیر همسطح قدیر و شهید همدانی، بازار سینا و پارکینگ طبقاتی محله آقاجانی بیک از جمله مهم‌ترین طرح های ناتمام شهری است که باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

حسینی افزود: پروژه پل‌های قدیر و شهید همدانی نیز در نیمه نخست سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گفته شهردار همدان، برای تحقق برنامه‌های شهر الکترونیک نیز ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال آینده به حوزه طرح‌های فیبر نوری اختصاص یافته است.

حسینی با اشاره به انعقاد قرارداد با شرکت صفا الکترونیک برای ارائه خدمات غیر حضوری، اظهار داشت: ۷۰ درصد کارهای خدماتی شهرداری در حوزه استعلامات است که با انعقاد این تفاهم‌نامه تحولی بزرگ در عرصه خدمت‌رسانی به مردم ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: کارخانه بازیافت هواپیماهای فرسوده نیز با قابلیت سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۵۰۰ نفر از دیگر پروژه های بزرگ شهر همدان است که اجرا خواهد شد.

حسینی همچنین به تکمیل عملیات عمرانی موزه پیاده راه امام خمینی(ره) در مرکز شهر همدان اشاره کرد و اظهار داشت: در صورت تجهیز مجموعه از سوی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، این موزه ظرف چند روز آینده به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه در استان همدان، افزود: هزینه توقف یک هواپیما حدود سه میلیون تومان است که از این منابع مالی قابل توجهی برای شهر همدان حاصل می‌شود.

شهردار همدان همچنین بر انجام کار مهندسی و کارشناسی برای رفع مشکل ترافیک شهر اشاره کرد و گفت: برهمین اساس در طرح تقاطع غیر همسطح بابک، یک اصلاح هندسی انجام خواهد شد.

وی همچنین به اجرای پروژه بیمارستان هزار تختخوابی در شهر همدان اشاره کرد و افزود: این پروژه همدان را به مرکز درمانی غرب کشور تبدیل می کند.

شهردار همدان در ادامه به برنامه ریزی برای اجرای طرح های عمرانی و رفاهی در شهر اشاره کرد و اظهار داشت: از سرمایه گذاران برای ساخت مجموعه پارک آبی و شهر فرش در مرکز استان نیز دعوت می‌کنیم.

وی گفت: نشست اعضای شورای بررسی «مسیر گردشگری غرب کشور» ۲۴ اسفند در تهران برگزار می‌شود و پس از آن در ۲۵ اسفند، همدان میزبان اعضای این نشست و ۱۴ دیپلمات خواهد بود.

شهردار همدان تصریح کرد: پیگیری گذر تاریخی و فرهنگی «از آرامگاه باباطاهر تا آرامگاه بوعلی» و همچنین پرونده ثبت جهانی «منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان» از جمله اولویت‌های شهرداری در حوزه گردشگری است.

وی با اشاره به برگزاری آیین چهارشنبه آخر سال و عید نوروز، افزود: در همین ارتباط و با هدف توسعه و رونق صنعت گردشگری و زمینه سازی برای حضور مسافران نوروزی، اجرای ویژه برنامه هایی از «چهارشنبه سوری تا ۱۳ فروردین در شهر همدان برنامه ریزی شده است.

شهردار همدان همچنین به حضور تیم شهرداریدر لیگ دسته یک فوتبال کشور اشاره کرد و گفت: اعتقاد داریم این تیم افتخار شهر همدان است و آماده هرگونه اقدام در راستای حمایت برای موفقیت این تیم در مسابقات فوتبال لیگ یک هستیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن