Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا جریمه ۱۸ میلیون تومانی برای هرمتر مربع ساخت‌وساز غیرمجاز در همدان

جریمه ۱۸ میلیون تومانی برای هرمتر مربع ساخت‌وساز غیرمجاز در همدان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان از افزایش مربوط به تخلف ساخت و ساز در مرکز استان خبر داد و گفت: متخلفان برای هر مترمربع ساخت و ساز غیرمجاز ۱۸ میلیون تومان به عنوان اقدامی بازدارنده جریمه می شوند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، فرهاد فرزانه روز پنجشنبه در نشست مشترک شهرداران استان همدان، اظهار داشت: شهرداران برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز جدیت بیشتری داشته باشند. 

وی تاکید کرد: در برخی از شهرهای استان مبلغ جریمه ساخت و ساز غیرمجاز به ازای هر مترمربع یک میلیون تومان است که این موضوع میل به تخلف را افزایش می‌دهد. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان افزود: مبلغ جریمه تخلف ساخت و ساز در شهر همدان به روزرسانی شده و در بقیه شهرهای استان نیز باید این اقدام با محوریت شهرداری ها انجام شود. 
به گفته او، جریمه تعیین شده برای هر مترمربع ساخت و ساز غیرمجاز در شهر همدان ۱۷ تا ۱۸ میلیون تومان تعیین شده است که عوارض نیز به این جریمه اضافه می شود.
فرزانه، خواستار حفاظت بیشتر و مستمر شهرداری ها از باغ ها و حریم شهرها شد و گفت: حضور منظم شهرداران در کمیسیون ماده ۱۰۰ برای پیشگیری و مبارزه با ساخت و سازهای غیرقانونی، بسیار مهم و موثر است. 
وی همچنین به شهرداران هشدار داد: از بکارگیری نیروی انسانی بدون مجوز پرهیز کنند زیرا این موارد موجب کاهش اعتماد به شهرداری ها می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان خاطرنشان کرد: شهرداران همچنان باید روند تعاملی خود با اعضای شوراها را حفظ کنند تا از این طریق بتوان زمینه مناسب برای خدمت رسانی بهینه و بیشتر به مردم در مناطق شهری و روستایی را فراهم کنیم. 
فرزانه گفت: کوچکترین تخلف در بدنه شهرداری بازتاب و بازخوردهای بزرگی در جامعه دارد به نحوی که بروز یک تخلف در مدیریت شهری می تواند تمامی عملکردهای موثر و اقدامات خوب انجام شده را تحت شعاع قرار دهد. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان با اشاره به مشکلات مالی و اعتباری موجود در کشور، تصریح کرد: شهرداران با تکیه بر تجربه و توانمندی خود باید با استفاده حداکثری از منابع و ظرفیت های موجود، بهترین خدمت رسانی را به مردم داشته باشند. 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن