Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا برخورد با وانت‌بارهای معابر در همدان

برخورد با وانت‌بارهای معابر در همدان

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان گفت: بر اساس تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، تبصره شش ماده ۹۶ قانون شهرداری‌ها و ماده ۶۹۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و معابر شهری از سوی افراد و کسبه ممنوع و شهرداری موظف است تا نسبت به جمع آوری آن اقدام کند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمد گلشن افزود: متاسفانه علاوه بر تعداد محدودی کسبه که وسایل خود را در معابر عمومی و پیاده‌روها قرار می‌دهند، تعدادی وانت‌بار نیز در مناطق مختلف شهر در حاشیه خیابان‌ها و بلوارها توقف کرده و علاوه بر سد معبر که نه تنها تجاوز به حریم  سایر شهروندان محسوب شده بلکه جامعه را نیز از لحاظ بصری، بهداشتی و اقتصادی با مشکل مواجه می‌کند و حقوق سایر کسبه را نیز تضییع می‌کنند و از طرفی خطر تصادفات را نیز در معابر شهری افزایش می‌دهند.

گلشن ادامه داد: پس از هماهنگی‌های لازم با دادستان محترم عمومی و انقلاب همدان طرح روزانه جمع آوری و هدایت وانت بارها به سایت‌های مجاز عرضه میوه و تره‌بار با همکاری ۵ تیم از یگان‌های رفع سد معبر، پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی آغاز شد.
وی گفت: در این طرح شهرداری با دستفروشان و کسانی که در گوشه‌ای از سایت‌های ساماندهی شده نسبت به فروش اقلام خود اقدام می‌کنند، برخورد نکرده و مانع کار آن‌ها نخواهد شد.
مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان اظهار کرد: در طرح ساماندهی وانت‌بارها توسط سازمان ساماندهی، مشاغل شهری سایت‌های متعددی را در سطح شهر شامل بلوار شاهد، بلوار مطهری، بلوار سید جمال الدین اسدآبادی، بلوار شهید رجایی و سایت‌های محله‌ای در شهرک فرهنگیان و ورودی حکما و... پیش بینی کرده و وانت‌بارها باید داخل سایت‌ها استقرار یابند.

وی گفت: در نوبت اول اخطار کتبی و در نوبت بعدی وسایل جمع آوری و به انبار مرکزی شهرداری منتقل و در نهایت خودرو توسط پلیس راهنمایی و رانندگی به پارکینگ منتقل خواهد شد.
گلشن اظهار کرد: وانت‌بارهایی که قصد فروش کالا، میوه و سبزیجات در سطح شهر دارند، می‌توانند به سازمان ساماندهی مشاغل شهری مراجعه و پس از تشکیل پرونده داخل سایت‌های فوق‌الذکر ساماندهی و استقرار یابند .

گلشن در پایان از همکاری خوب رانندگان وانت بار تشکر کرد و با اشاره به ضرورت همکاری شهروندان در اجرای مطلوب‌تر طرح فوق از آن‌ها در خواست کرد اقلام و مايحتاج روزانه خود را از سایت‌های مجاز، روزبازارها و بازارچه‌های محلی و مراکز دارای پروانه کسب تهيه کنند تا شهری با نظم و انضباط در خور پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین داشته باشیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن