Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا ۹۰ درصد رانندگان تاکسی همدان فاصله‌گذاری را رعایت کردند (2)

۹۰ درصد رانندگان تاکسی همدان فاصله‌گذاری را رعایت کردند (2)

مدیر تاکسیرانی همدان با تأکید بر اینکه خوشبختانه تاکسی‌داران همدان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، گفت: تاکسی‌ها سوار کردن تنها دو مسافر در صندلی عقب را رعایت می‌کنند.

به گزارش "همدان‌نیوز، میلاد کریمی با بیان اینکه البته جا انداختن سوار کردن دو مسافر در صندلی عقب سخت بود اما محقق شد، گفت: البته امکان یک‎سری تخلفاتی همچون سوار کردن سه مسافر و یا دریافت کرایه بیشتر از سوی برخی رانندگان را داریم و منکر این موضوع نمی‌شویم.
مدیر تاکسیرانی همدان بیان کرد: 90 درصد تاکسی‌های سواری که چهار مسافر سوار می‌کردند، اکنون با سه مسافر فعالیت می‌کنند و شکی بر این میزان نیست.
وی درخصوص رعایت دیگر پروتکل‌های بهداشتی از سوی تاکسی‌داران نیز یادآور شد: به استفاده از ماسک از سوی رانندگان تأکید شده و نظارت جدی بر این موضوع داریم.
کریمی با بیان اینکه تنها مشکل موجود اکنون در بحث تاکسی‎ون‌های شهرک فرهنگیان است، تصریح کرد: با توجه به ایجاد پُل، حدود پنج‌ونیم کیلومتر به مسیر اضافه شده و رانندگان معتقدند ارائه خدمت به هفت مسافر برای آن‌ها به صرفه نیست و باید به هشت مسافر خدمت‌رسانی کنند که زیر بار این موضوع نرفته‌ایم.
وی با تأکید بر اینکه تمام تاکسی‎ون‌ها باید ارائه خدمت به هفت مسافر را طبق پروتکل‌های ابلاغی رعایت کنند، افزود: راننده‌ها از مردم گلایه دارند که آن‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.
مدیر تاکسیرانی همدان خاطرنشان کرد: رانندگان پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را رعایت می‌کنند، اما مسافر با نزدن ماسک پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کند.
وی با تأکید بر اینکه به‎طور جدی نظارت بر اجرای پروتکل‌ها توسط تاکسیرانی دنبال می‌شود، ادامه داد: معتقدیم در این بحث اجازه نداریم با جان مردم و شهروندان بازی کنیم.
کریمی درخصوص حمایت‌ها از تاکسی‌داران با توجه به تورم و افزایش قیمت لوازم یدکی و لاستیک نیز یادآور شد: 400 وام دو میلیون تومانی قرض‌الحسنه به تاکسی‌داران ارائه و تسهیلات 6 میلیون تومانی نیز شامل تمام تاکسی‌داران شد.
وی با اشاره به ارائه 700 بسته معیشتی به رانندگان تاکسی نیازمند، اظهار کرد: سعی می‌کنیم هر ماه ماسک و مواد شوینده به تاکسی‌داران ارائه کنیم.
مدیر تاکسیرانی همدان در ادامه گفت: با توجه به کاهش یک مسافر از تاکسی‌های سواری و سه نفر از تاکسی‌ون‌ها، زمان انتظار در خطوط کاهش یافته و این امر تاحدودی باعث جبران کمبود درآمد تاکسی‌داران شده است.
وی درخصوص ارائه لاستیک دولتی به تاکسی‌داران نیز بیان کرد: تا شب عید لاستیک دولتی از طریق تعاونی ارائه می‌شد و چندماهی بوده که از این طریق هم لاستیک ارائه نشده است.
کریمی افزود: به محض اینکه از طریق سازمان صمت و اداره تعاون لاستیک ارائه شود، بلافاصله بین تاکسی‌داران توزیع خواهد شد.
وی درخصوص برخی مسائل ازجمله اعتراض تعدادی از تاکسی‌داران یکی از خطوط نسبت به مسئول خط تصریح کرد: دو سال یک‌بار مسئولین خطوط تغییر می‌کنند که باید کاندیداها واجد شرایط لازم باشند.
مدیر تاکسیرانی همدان ادامه داد: مسئول خط نماینده سازمان است و باید عدم صلاحیت او برای سازمان مشهود شود تا ترتیب اثر بدهیم؛ اکنون یکی از خطوط این مشکل را دارد و سعی داریم درصورت امکان و مشهود شدن برخی موارد، تا پایان مهرماه انتخابات در این خصوص را برگزار کنیم.
وی با تأکید بر اینکه برگزاری انتخابات مسئولان خطوط نیازمند هماهنگی‌های لازم است، خاطرنشان کرد: درصورت انجام اقدامات لازم توان برگزاری انتخابات کلیه خطوط را طی یک هفته داریم.
به گفته مدیر تاکسیرانی همدان اکنون 90 درصد تاکسی‌های سواری رعایت فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی را دارند و به‌طور دقیق بر این مهم نظارت می‌شود و استفاده از ماسک که برای رانندگان تاکسی اجباری است نیز به دقت رصد می‌شود؛ اما گاه شاهد تخلف از سوی برخی رانندگان در این موارد هستیم، به‌ویژه در تاکسی‌ون‌ها که با سوار کردن بیش از هفت مسافر و آن هم در مسیرهای طولانی، سلامت شهروندان در شرایط کرونایی را به خطر می‌اندازند و جلوگیری از آن نظارت بیشتر تاکسیرانی در این امر را طلب می‌کند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن