Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا اجرای پارک جنگلی ۱۰۰ هکتاری در همدان

اجرای پارک جنگلی ۱۰۰ هکتاری در همدان

مدیر منطقه یک شهرداری همدان از آغاز عملیات احداث پارک جنگلی ولایت به مساحت ۱۰۰ هکتار در همدان خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، مسعود دهبانی‌صابر با بیان اینکه این پارک به مساحت ۱۰۰ هکتار بین جاده حیدره و عباس آباد قرار دارد، افزود: برای آغاز پروژه ۹ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفتیم که از این مبلغ ممکن است پنج میلیارد تومان امسال و چهار میلیارد تومان سال آینده اختصاص یابد البته امکان دارد برای سال آینده مبلغی را اضافه کنیم چراکه این پارک فازهای متفاوتی دارد و پروژه سنگینی است بنابراین نمی‌توانیم بگوییم با همین اعتبار تکمیل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تمام اعتبارات در نظرگرفته شده در داخل شهرداری تأمین شده است و جذب سرمایه خارجی نداشتیم، اعلام کرد: برای آغاز این پروژه با پیمانکار قرارداد بسته‌ایم.
دهبانی‌صابر با بیان اینکه احداث این پروژه از یک هفته پیش آغاز شده است، تبیین کرد: در نخستین مرحله برای اینکه به طبیعت آن منطقه لطمه نزنیم، تلاش می‌کنیم راه‌های دسترسی به آن منطقه را مهیا کنیم و برای مراحل بعد نیز قصد ساخت آلاچیق و نصب مبلمان در آن پارک را داریم.
مدیر منطقه یک شهرداری همدان تأکید کرد: در این پروژه یک فاز گردشگری نیز برای جذب توریست در این منطقه درنظر گرفته‌ایم چراکه این منطقه چشم‌انداز بسیار زیبایی دارد.
وی اذعان کرد: یکی از زیرساخت های شهری ایجاد پارک در فضای شهر است، این منطقه چون در یک ناحیه مناسب و خوش آب و هوا قرار دارد، از نظر جذب گردشگر و توریست می‌تواند به ما کمک کند همچنین شهر رو به گسترش بوده و نیاز است پارک‌های بزرگ و جنگلی داشته باشیم./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن