Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا حوادث فروردین در همدان 8 مصدوم و 2 کشته داد/ انجام 132 عملیات توسط آتش‌نشانان

حوادث فروردین در همدان 8 مصدوم و 2 کشته داد/ انجام 132 عملیات توسط آتش‌نشانان

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش نشانان همدان از شروع سال جدید تا پایان فروردین 132عملیات اطفاء حریق و امداد ونجات انجام دادند. 

به گزارش "همدان نیوز"، آتشپاد محمدرضا بیاناتی با اعلام این مطلب گفت: از آغاز سال تا پایان  فروردین، تعداد 12 هزار و   837تماس(میانگین روزانه 414 تماس) با سامانه 125 همدان برقرار شده است که از این تعداد132 مورد منجر به عملیات شده، 280مورد جهت راهنمایی و مشاوره، هزار و 470 تماس اشتباه، سه مورد اعلام حریق کذب و متاسفانه 10 هزار و  952مورد ایجاد مزاحمت بوده است.

وی افزود:از 132عملیات انجام شده طی فروردین ما‌ه امسال 70عملیات مربوط به حوادث  امداد و نجات شامل 18 مورد رهاسازی افراد محبوس شده در اماکن مختلف، 10مورد رهاسازی اندام بدن از داخل زیورآلات و اجسام، 8مورد نجات افراد محبوس در آسانسور، 9مورد نجات حیوانات ،5مورد مهار حیوانات ، 5 مورد رفع آبگرفتگی و نجات در سیلابها و 25 مورد سایر عملیات های امداد و نجات  بوده است.

آتشپاد بیاناتی با اشاره به اینکه از 132عملیات انجام شده  62 مورد مربوط به عملیات های اطفاء حریق بوده است، اظهار کرد: اماکن مسکونی با 16مورد ، وسایل نقلیه با 12 مورد، پوشش گیاهان خودرو و فضای سبز 8 مورد، و مراکز تجاری با 4 مورد بیشترین کاربری عملیات های اطفاء حریق را داشتند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با اشاره به اینکه هشت نفر ازجمله یک آتش نشان در حوادث آتش سوزی و امداد و نجات مصدوم و 2 نفر فوت شده اند، تصریح کرد: آتش نشانان در یکماه  گذشته با سرعت عمل و از خودگذشتگی  45نفر را در  عملیات های امداد و نجات و اطفاء حریق و نجات داده اند.

وی با اشاره به اینکه بدلیل رعایت پروتکل های بهداشتی و به منظور پیشگیری از انتشار ویروس یرونا آموزش های عمومی به اقشار مختلف در فروردین ماه تعطیل بوده است،  خاطرنشان کرد: طی این مدت ۲۸دستورالعمل وپروانه ایمنی و ۱۲تاییدیه و پایانکار ایمنی برای ساختمانها صادر شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن