Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا آماده‌باش شهرداری همدان برای مقابله با آب‌گرفتگی

آماده‌باش شهرداری همدان برای مقابله با آب‌گرفتگی

معاون خدمات شهری شهرداری همدان اظهار کرد: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران طی دو روز آینده و احتمال وقوع سیلاب، شهرداری همدان تمهیدات لازم را برای کاهش آبگرفتگی معابر صورت داده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، وحید علی‌ضمیر بیان کرد: از جمله اقدامات پیشگیرانه، بازدیدهای دوره ای از وضعیت رودخانه ها، مستندسازی، تهیه گزارش و ارسال به مناطق شهرداری جهت لایروبی، پاکسازی، ترمیم دیوارها، کف سازی و پاکسازی نهری ها و کلکتورهای هدایت آبهای سطحی نیز توسط نیروهای خدمات شهری به صورت مستمر بوده است. همچنین مناطق شهرداری با توجه به اولویت های موجود بر مبنای مطالعات طرح جمع آوری و هدایت آبهای سطحی هر ساله بخشی از کلکتورهای آبهای سطحی را اصلاح و مقاطعی از رودخانه ها را بهسازی می‌کنند.

وي گفت: برای جلوگیری از بروز حوادث ناشی از جاری شدن سیلاب عمده ترین نقاط آب گرفتگی شناسایی شده و تمامی کانال ها و رودخانه ها در چندین نوبت پاکسازی و لایروبی شده اند.

علی‌ضمیر ادامه داد: برای مقابله با آبگرفتگی احتمالی در سطح شهر600 نفر از نیروهای خدمات شهری شهرداری با تجهیزاتی همچون ماشین آلات مکانیزه سنگین، سبک، پمپ های مکش و کیسه های شن جهت انحراف مسیر آب در حالت آماده باش هستند و به شهروندان این اطمینان را می دهیم که تمام مسیل ها، انهار، رودخانه ها و کانال های آب به طور مداوم رصد می شوند تا هیچ مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری اضافه نمود: با همکاری مناطق، در حال حاضر رفع موانع و نواقص در کانال ها، جوی ها و مسیر ها در حال پیگیری است.

وی با بیان این‌که رفع کامل مشکل آبگرفتگی معابر امری بسیار پرهزینه و زمانبر است، گفت: شهروندان عزیز می‌توانند با رعایت مواردی چون پرهیز از رهاسازی زباله در معابر،جوی ها و کانال های سطح شهر، مانع از انباشت و انسداد کانال های دفع آب‌های سطحی و مسیل ها شوند، چراکه این موضوع نه تنها زحمت نیروهای خدماتی شهرداری را چندین برابر می کند، بلکه مشکلات بسیاری را نیز برای آنها فراهم می‌کند که آب‌گرفتگی معابر در زمان بارندگی‌های شدید از آن جمله است.

علي‌ضمير در پایان تصريح کرد: همشهریان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه آبگرفتگی در نقاط مختلف شهر  با شماره‌ 137 در ارتباط باشند تا در اسرع وقت پیگیری صورت  گیرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن