Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا بررسی بودجه ۹۹ شهرداری همدان آغاز شد

بررسی بودجه ۹۹ شهرداری همدان آغاز شد

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان از آغاز جلسات بررسی بودجه پیشنهادی سال ۹۹ شهرداری همدان در شورا خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، اکبر کاووسی‌امید در جلسه بررسی بودجه پیشنهادی سال ۹۹ شهرداری همدان در شورا با اعلام این خبر اظهار کرد: کمیسیون بودجه از ابتدای هفته جاری بررسی بودجه پیشنهادی سال ۹۹ شهرداری همدان را با حضور تمامی اعضای شورا، معاونان و کارشناسان بودجه آغاز کرده و این جلسات روزانه به طور مستمر در شورای اسلامی شهر همدان برگزار می شود.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد ما در بررسی بودجه ۹۹ باید رویکرد پیشرفت باشد، افزود: تمامی جلسات بررسی بودجه و مباحث به صورت کارشناسی و در راستای صرفه و صلاح مردم انجام می شود.
کاووسی‌امید همچنین با اشاره به تأکید اعضای شورا بر راه‌اندازی خزانه‌داری کل در شهرداری طی دو سال گذشته بیان کرد: با مدیریت یکپارچه می توان امور شهری را بهتر مدیریت کرد که این امر با راه‌اندازی خزانه‌داری کل محقق می شود اما متأسفانه شهرداری در این زمینه اقدامی انجام نداده است
وی ادامه داد: اگر خزانه داری کل در شهرداری راه اندازی نشود، نمی توان مدیریت یکپارچه را ایجاد کرد بر این اساس سیاست‌های چهار منطقه نیز همگرا انجام نخواهد شد.
این عضو شورا در ادامه بر مشخص شدن بازه زمانی اجرای پروژه ها تأکید کرد و گفت: باید در اصول بودجه ریزی به عملیاتی بودن آن پایبند باشیم و صرفه و صلاح مردم را درنظر بگیریم.
وی اضافه کرد: همان گونه که در بودجه ۹۸ بر کاهش هزینه ها تأکید شده بود، برای بودجه سال ۹۹ به ویژه در حوزه خدمات شهری نیز شهرداری باید به صورت بهینه بودجه را هزینه کند.
شهرداری از خام‌فروشی زمین‌های خود بپرهیزد
کاووسی امید پیشنهاد کرد که اجرای پروژه ها از ستاد به مناطق چهارگانه منتقل شود چرا که معاونت عمرانی باید ناظر بر اجرای پروژه ها باشد نه مجری طرح ها و گفت: شهرداری باید در حوزه کاری خود و با توجه به اقتصاد مقاومتی از خام‌فروشی زمین‌های خود بپرهیزد و تمامی پروژه های شهری باید پیوست‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین وظایف شوراها تصویب بودجه است بنابراین باید سعی شود بودجه به طور متوازن برای تمامی نقاط شهر باشد، گفت: به علت همفکری و تعاملی که بین شورا و شهرداری وجود داشت، در بودجه ۹۸ انحراف زیادی دیده نشد.
کامران گردان افزود: در بررسی بودجه سال ۹۹ شهرداری هم باید سعی شود بودجه به طور متوازن برای تمامی نقاط مختلف شهر تدوین شود چرا که کار برای کل شهر است و ما نمایندگان تمام مردم شهر هستیم.
وی با اشاره به تصمیم اعضای شورا در بودجه ۹۹ برای اولویت بندی پروژه های عمرانی به طور مشخص، اظهار کرد: این اولویت‌ها نباید باعث حذف بودجه عمرانی و موارد مورد نیاز شهر شود. شهرداری و شورا باید به گونه‌ای بودجه را بررسی و تصویب کنند که کمترین انحراف در کدها تعیین شده و تحقق حداقل ۸۵ درصدی بودجه را نیز به همراه داشته باشد.
شهرداری در فکر فروش املاک خود
رئیس شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: شهرداری اگر برای تحقق بودجه، فروش املاک را نیز درنظر گرفته باشد، باید سعی کند سرمایه شهرداری حفظ و بهینه شود و از خام‌فروشی بپرهیزد.
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان هم با بیان اینکه در بررسی بودجه باید به هدفگذاری مورد نظر برسیم و بودجه باید به صورت واقعی تدوین شود، گفت: فرآیند بخش های مختلف باید به طور دقیق در بودجه مشخص باشد که از جمله آنها مباحث ترافیکی، احداث پل و پارکینگ های طبقاتی است.
حسین قراباغی انتقاد کرد: طی دو سال و نیم گذشته از عمر دوره پنجم شورا در بخش ساخت پارکینگ هیچ اتفاقی صورت نگرفته به طوریکه احداث پارکینگ طبقاتی آقاجانی بیگ مربوط به دوره چهارم است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای شهر همدان نیز انتقاد از کندی روند اجرای پروژه های عمرانی، اظهار کرد: متأسفانه چندین طرح عمرانی شهر از جمله پل سردار شهید همدانی با سرعت بسیار پایینی پیشرفت فیزیکی دارد که با وجود قول‌های شهردار باید تا شهریور امسال فاز نخست آن به اتمام می‌رسید که هنوز محقق نشده است.
علی فتحی بر رفع موانع اجرای پروژه‌های عمرانی تأکید کرد و افزود: برخی از پروژه های عمرانی از جمله پارکینگ آقاجانی بیگ و پل سردار شهید همدانی باعث آبروی شهر و شورا شده و اگر شهرداری اولویتی برای آنها ندارد، یک فاجعه است.
حذف بخشی از حقوق کارگردان شهرداری برده داری نوین است
وی همچنین از عدم پرداخت کامل حقوق و مزایای کارگران فضای سبز انتقاد کرد و افزود: حذف بخشی از حقوق این کارگران خود نوعی برده‌داری نوین است و باید جلوی این کار گرفته شود.
وی با تأکید بر جلوگیری از ریخت و پاش ها و پرداخت عادلانه حقوق آژانس ه

ای فعال در شهرداری، گفت: پرداخت حقوق و مزایای نیروهای شهرداری باید براساس فرآیند مشخصی تعریف شود و نیروها بر مبنای زحمات و عملکرد خود دریافتی داشته باشند.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری همدان نیز ضمن ارائه گزارش بودجه پیشنهادی سال ۹۹ شهرداری، گفت: با توجه به تأکید اعضای شورا و شهردار در بودجه ریزی سال ۹۹ بحث عملیاتی بودن آن مورد توجه قرار گرفته است.
مرتضی حضرت‌زاده با بیان اینکه ۱۲۵۰ نفر-ساعت وقت برای آماده‌سازی بودجه ۹۹ شهرداری صرف شده و رویکرد بودجه ۹۹ اتمام پروژه های نیمه تمام است، اضافه کرد: راه اندازی خزانه داری کل از الزامات بودجه ۹۹ شهرداری همدان است چرا که این امر بسیاری از مشکلات را کاهش داده و ما را در ارزیابی عملکرد هزینه ها کمک می کند.
رشد ۱۵ درصدی بودجه عمرانی شهرداری
وی گفت: سهم هزینه های عمومی از کل بودجه پیشنهادی سال آینده، ۳۱ درصد و سهم هزینه‌های عمرانی ۵۱ درصد است که رقم هزینه‌های عمرانی نسبت به سال ۹۸ حدود ۱۵ درصد رشد داشته است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن