Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا همدان میراث معنوی راه ابریشم را حفظ خواهد کرد

همدان میراث معنوی راه ابریشم را حفظ خواهد کرد

شهردار همدان گفت: همدان تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت که میراث معنوی راه ابریشم را حفظ کند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، عباس صوفی در آیین افتتاحیه اجلاس راه جهانی ابریشم در همدان با بیان اینکه همدان با بیش از سه هزار و 500 سال مدنیت همواره خاستگاه تاریخ فرهنگ و هنر بوده است، اظهار داشت: این شهر با مهندسی دایره وار و آب و هوای بی مثالش در طول تاریخ همواره مستحکم ایستاده و پس از تمام تهاجم ها همواره ققنوس وار ایساده است.

وی افزود: همدان حلقه اتصال به واسطه قرار گرفتن در راه جهانی ابریشم حلقه اتصال غرب و شرق بوده و کشورها و شهرهای بسیاری برای مبادلات تجاری خود از همدان می گذشتند و هنوز هم همدان در آسمان پرستاره راه ابریشم می درخشد و هیچ گاه کم فروغ نخواهد شد.

صوفی با بیان اینکه همدان در سالهای سال به ویژه پس از ظهور اسلام نقش بی بدیلی در مناسبات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داشته، خاطرنشان کرد: همدان هشت هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی با بیان اینکه شهرداری همدان به عنوان نخستین شهرداری جهان عضو سازمان جهانی جهانگردی است، یادآور شد: همدان به عنوان کهن ترین شهر جهان بر خود می بالد که مردان و زنانی را از نقاط مختلف جهان دور خود جمع کرده تا بتوانند از طریق اجلاس راه جهانی ابریشم هم اندیشی کنند.

صوفی همچنین تصریح کرد: در این راستا یونسکو به عنوان متولی اصلی میراث تاریخی و طیعی در دنیا می تواند نقش محوری در حفظ آثار راه جهانی ابریشم داشته باشد.

وی ادامه داد: همدان در حفظ میراث معنوی راه ابریشم هر اقدامی که بتواند انجام خواهد داد.
شهردار همدان با اشاره به وجود آثار بی مثال در شهر همدان، ابراز امیدواری کرد آثار این استان و شهر همدان در بین آثار جهانی به ثبت برسد.

وی با بیان اینکه مسئولان آمادگی انجام هرگونه تلاش برای ثبت جهانی آثار همدان را دارند، گفت: امید است که با همکاری سازمان جهانی یونسکو بتوانیم اقدامی ماندگار برای همدان انجام دهیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن