Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا برگزاری همایش جهانی جاده ابریشم در همدان

برگزاری همایش جهانی جاده ابریشم در همدان

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران از برگزاری همایش جهانی «جاده ابریشم» به میزبانی شهر همدان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، حجت الله ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران شامگاه سه شنبه در صحن شورای شهر همدان به توانمندی‌های همدان اشاره کرد و با بیان اینکه همدان به لحاظ بهره مندی از داشته‌های تاریخی حرف برای گفتن دارد، گفت: همایش جهانی جاده ابریشم به عنوان رویداد مهمی برای جمهوری اسلامی ایران در همدان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه جاده ابریشم به عنوان یک برند و نام شناخته می‌شود، اظهار داشت: کشورهای مختلف برای تعریف خود در این مسیر و گرفتن حق خود، رقابت شدیدی دارند.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با تاکید بر اینکه برگزاری همایش جهانی جاده ابریشم در همدان سرآغازی برای معرفی این شهر تاریخی و علمی خواهد بود، گفت: این همایش با محور و رویکرد ادیان و گردشگری برگزار خواهد شد.

ایوبی با اشاره به اینکه نگاه به جاده ابریشم اقتصادی است و بیشتر برنامه‌های جانبی نیز اقتصادی دیده شده است، گفت: جاده ابریشم علاوه بر اینکه محل تبادل کالا و اقتصاد است محل تبادل فکر و اندیشه نیز به شمار می‌رود.

وی به برگزاری دو همایش «گفت‌وگوی ادیان در جاده ابریشم» و «معنویت‌گرایی در جاده ابریشم» در حاشیه برگزاری همایش جاده راه ابریشم اشاره کرد و افزود: تلاش می‌شود برنامه‌های فرهنگی و هنری نیز در برگزاری این همایش مدنظر باشد

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران همچنین با تاکید بر اینکه همدان شهر خلاق دانش و علمی است اما آنگونه که شایسته آن بوده، در جهان معرفی نشده است، اضافه کرد: همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین می‌تواند یکی از مهمترین مقاصد گردشگری باشد.

ایوبی به برنامه ریزی برای برگزاری نخستین جشنواره جهانی «صلح نوشته‌های جاده ابریشم» در همدان اشاره کرد و گفت: امیدواریم برگزاری همایش جهانی جاده ابریشم سرآغاز دوران جدیدی در معرفی شهر همدان باشد.

وی همچنین با بیان اینکه ۲ شهر یادگیرنده در کشور داشتیم که ۳ شهر دیگر نیز به آن اضافه شده است، گفت: سهم ایران در کرسی‌های یونسکو در دانشگاه‌ها ۱۶ کرسی است و با توجه به ظرفیت دانشگاه بوعلی امیدواریم کرسی بعدی سهم شهر همدان باشد.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با بیان اینکه ۶ مرکز شماره ۲ در یونسکو سهم جمهوری اسلامی است و سعی می‌کنیم یک سهم نیز از این مرکز در همدان داشته باشیم به برگزاری هفتادمین سالگرد کمیسیون ملی یونسکو در ایران در سال جاری اشاره و عنوان کرد: در کمیسیون ملی یونسکو پیگیر منافع ملت ایران هستیم و از تمام ظرفیت‌ها در این خصوص استفاده می‌کنیم.

رئیس شورای شهر همدان نیز در این نشست عنوان کرد: انتظار می‌رود همدان به عنوان شهر خلاق در حوزه گردشگری در همایش بین‌المللی راه ابریشم معرفی شود.

کامران گردان اضافه کرد: همدان با وجود آثار تاریخی قابل توجه، حتی یک مورد ثبت جهانی اثر ندارد که انتظار می‌رود یکی از آثار تاریخی و ارزشی این شهر به مرحله ثبت جهانی برسد.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت نشست‌های بین‌المللی برای توسعه استان و شهر همدان بهره‌مند شویم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن