Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا کسبه همدان برای تأمین ایمنی بازار همکاری کنند

کسبه همدان برای تأمین ایمنی بازار همکاری کنند

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به وضعیت ایمنی بازار همدان گفت: شبکه آب رسانی و جمع آوری فاضلاب، شبکه گازرسانی، توزیع و مصرف برق، شبکه مخابرات، سیستم های حفاظت در برابر حریق، سیستم گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع و معابر و دسترسی ها از جمله مهمترین زیرساخت‌هایی هستند که به منظور ایمنی بازار باید مورد ارزیابی و ایمن سازی قرار گیرند.

به گزارش "همدان نیوز"  و به نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری همدان، وحید علی ضمیر با اشاره به حادثه آتش سوزی بازار تبریز، اظهار داشت: طی دهه های گذشته به ایمن سازی بازار کمتر توجه شده و درحال حاضر ارتقاء ایمنی آن با اهدافی چون کاهش سطح آسیب پذیری ، ریسک پذیری و افزایش قابلیت سرویس دهی در دستور كار شهرداري قرار دارد.

وی تصریح کرد: آموزشهاي ایمنی و آتش نشانی به منظور افزايش سطح دانش، نگرش و مهارت شاغلين و کسبه بازار در کنترل حریق می تواند از اقدامات پيشگيرانه برای تأمين افزايش سطح ايمني در شهرها باشد.

وی ضمن انتقاد از برخی سد معبرها در بازار ، بیان کرد: در این زمینه برخی كسبه همراهی مناسبی ندارند و كسانی هم كه می ‌خواهند موارد را رعایت كنند دچار مشكل می ‌شوند پس جلب مشارکت حداکثری اصناف و شهروندان موجب ایمنی بازار می شود.

وی عنوان کرد: سازمان آتش نشانی شهرداری در حد توان تذکرهای لازم را برای رفع نواقص ایمنی به کسبه داده و شهرداري نيز در داخل و خارج بازار نسبت به افزايش شیرهای هیدرانت اقدام مي کند تا در مواقع اضطراری امکان تأمین آب مورد نیاز برای اطفا حریق در کمترین زمان وجود داشته باشد.

علی ضمیر با تاكید بر این كه گاه وجود یك كپسول آتش نشانی از یك حریق جلوگیری می كند، افزود: برخی از این كپسول ها در واحدهای صنفی تاریخ مصرفشان گذشته است و یا این كه كپسول ها هنگام حادثه در دسترس نیستند که این نیازمند اصلاح است تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

وی در پایان تصريح کرد: برای سامان‌دهی بازار همدان نیاز است با همکاری نهادها و دستگاه‌های ذیربط و مشارکت کسبه ها برای رفع این مشکلات و موانع اقدام کنیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن