Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا انجام 987 عملیات آتش‌نشانی در همدان/ ثبت 33 هزار تماس مزاحم با 125 در سه ماه

انجام 987 عملیات آتش‌نشانی در همدان/ ثبت 33 هزار تماس مزاحم با 125 در سه ماه

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان از انجام 987 مورد عملیات در سه ماهه ابتدایی سال جاری توسط فرشتگان نجات 125 همدان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی آتش نشانی همدان، محمدرضا بیاناتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آتش‌نشانان همدان در سه ماهه نخست سال یک‌هزار و 18 عملیات اطفاء حریق، امداد و نجات و احتیاط حریق و حوادث انجام دادند، اظهار کرد: از آغاز سال تا پایان خردادماه 42 هزار و 116 تماس در سامانه 125 همدان ثبت شد.

وی با بیان اینکه 987 مورد از تماس‌های ثبت شده منجر به انجام عملیات شد، گفت: 3 هزار و 764 مورد از تماس‌های ثبت شده در سامانه به منظور دریافت راهنمایی و مشاوره، 4 هزار و 146 تماس اشتباه، هشت مورد اعلام حریق کذب و 33 هزار و 180 مورد نیز با هدف ایجاد مزاحمت بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان بیان کرد: از 987 عملیات انجام شده، 474 عملیات اطفاء حریق، 513 عملیات امداد و نجات و 31 عملیات مربوط به احتیاط حریق و حوادث انجام شد.

وی افزود: پوشش گیاهان خود رو با 217 مورد، اماکن مسکونی با 64 مورد، وسایل نقلیه با 54 مورد، مراکز تجاری با 24 مورد بیشترین کاربری عملیات‌های اطفاء حریق را شامل بوده است.

بیاناتی با بیان اینکه 466 عملیات اطفاء حریق در محدوده شهر همدان و هشت عملیات خارج از شهر انجام شده است، تصریح کرد: علت بروز 214 مورد از حوادث آتش‌سوزی عمدی، 251 مورد غیر عمدی و هشت مورد نیازمند کارشناسی مجدد است.

وی با اشاره به انجام 209 عملیات اطفاء حریق پوشش گیاهان خودرو در خردادماه ادامه داد: این رقم نسبت به 47 عملیات مشابه در خردادماه سال گذشته 345 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان خاطرنشان کرد: 17 عملیات اطفاء حریق باغات و فضای سبز نیز خردادماه به سرانجام رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 55 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: بارش مناسب نزولات جوی در آغاز سال جدید باعث رویش پوشش گیاهی در مناطق مختلف همدان و حومه آن شد.

بیاناتی با بیان اینکه این سازمان بر اساس تجارب سال‌های گذشته احتمال وقوع گسترده آتش‌سوزی پوشش گیاهی را پیش‌بینی کرده بود، اظهار کرد: سازمان در قالب نامه‌ای رسمی به دستگاه‌های مرتبط و متولیان اراضی دارای پوشش گیاهی گسترده هشدار و راهکارهای مناسب را ارائه کرد.

وی گفت: سازمان‌های بهزیستی، منابع طبیعی، محیط زیست، کمیته امداد، میراث فرهنگی، سیما،منظر و فضای سبز شهری، جنگلداری و مراتع، دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشگاه بوعلی و دانشگاه آزاد از جمله دریافت‌کنندگان هشدار سازمان آتش‌نشانی بودند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان بیان کرد: از این دستگاه‌ها خواسته شد پیش از خشک شدن پوشش گیاهی اراضی تحت اختیار نسبت به حذف یا هرس آنها اقدام کنند.

وی با اشاره به انجام 513 عملیات امداد و نجات  در 3 ماهه نخست سال، افزود: رفع آب‌گرفتگی و نجات در سیلاب‌ها با 96 مورد، نجات حیوانات با 92 مورد، نجات افراد محبوس شده در آسانسور با 81 مورد، مهار حیوانات با 79 مورد و نجات افراد محبوس شده در اماکن مختلف با 68 مورد بیشترین نوع عملیات‌های انجام شده را به خود اختصاص داد.

بیاناتی با بیان اینکه 509 مورد از عملیات‌های امداد و نجات در محدوده شهر همدان و چهار مورد خارج از آن بوده است تصریح کرد: بیشترین کاربری این عملیات‌ها اماکن مسکونی با 311مورد، وسایل نقلیه با 64 مورد و مراکز تجاری با 21 مورد بوده است.

وی با بیان اینکه 17 نفر از جمله یک آتش‌نشان در حوادث آتش‌سوزی و 32 نفر در عملیات‌های امداد و نجات مصدوم و 8 نفر فوت شدند، ادامه داد: 53 نفر در عملیات آتش‌سوزی و 338 نفر در عملیات‌ امداد، نجات یافتند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان خاطرنشان کرد: به 2 هزار و 50 نفر طی سه ماهه امسال آموزش ارائه شد؛ 233 دستورالعمل و طرح ایمنی و 81 تأییدیه طرح ایمنی نیز برای ساختمان‌ها مسکونی صادر شد.

وی در پایان یادآور شد: در ادامه پایش سطح ایمنی اماکن مختلف، از آغاز سال 98 تا پایان خردادماه  103 مورد پایش از اماکن اداری، تجاری، آموزشی، درمانی و... انجام شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن