Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا احداث دو بوستان بزرگ فرامنطقه‌ای در همدان

احداث دو بوستان بزرگ فرامنطقه‌ای در همدان

شهردار همدان گفت: ۲ بوستان بزرگ فرامنطقه‌ای فخرآباد و اکباتان با متراژ ۱۰۰ و ۲۳۰ هکتار در همدان احداث می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز"، عباس صوفی با بیان این که مدیریت شهری  در رابطه با توسعه گردشگری همدان  از سال‌های گذشته اقداماتی صورت داده است اظهار داشت: با توجه به این که در سال گذشته رویداد همدان 2018 را داشتیم و همدان مقصد و پایتخت گردشگری آسیا بود روند ایجاد زیرساخت‌های حوزه گردشگری سرعت گرفت.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط آب و هوایی و وجود جاذبه‌های گردشگری فراوان در سطح شهر همدان این شهر یکی از مقاصد مهم و اصلی گردشگری کشور  است.

شهردار عنوان کرد: گواه این ادعا هم حضور حجم بالایی از مسافران و گردشگران در تعطیلات عید فطر در همدان بود‌؛ تا جایی که ظرفیت هتل‌ها، مهمانپذیرها‌، اماکن بوم گردی و خانه مسافرهای همدان پر شده بود.

وی با اشاره به این که از استاندار همدان گرفته تا نمایندگان مردم همدان در مجلس، اعضای شورای شهر و مدیریت شهری به فکر توسعه زیرساخت‌های شهر همدان هستند عنوان کرد: در بحث اقامت مسافران عوارض ساخت هتل در همدان رایگان شد و در سال 97 و 98 نیز عوارضی برای ساخت هتل در شهر همدان رایگان است.

صوفی در رابطه با راهکار مدیریت شهری همدان برای کاستن بار ترافیکی شهر در پیک حضور مسافران و گردشگران هم گفت: بحث ترافیک حل شدنی نیست بلکه قابل مدیریت است. در همدان روزانه 50 خودرو شماره گذاری می‌شود و این آمار به غیر از آمار خودرهایی است که در شهرهای دیگر شماره گذاری می‌شوند اما در همدان تردد می‌کنند.

وی با اشاره به این که برای مدیریت ترافیک شهر همدان برنامه‌هایی از قبیل ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی، حذف عوارض ساخت پارکینگ و ایجاد تقاطع‌های غیر همسطح، زیرگذرها و روگذرها را دستور کار داریم اظهار داشت: پل شهید همدانی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی روگذر غدیر نیز در ابتدای ورودی شهرک فرهنگیان آغاز شده است.

شهردار همدان تصریح کرد: برای تسهیل رفت و آمد گردشگران به منطقه گنجنامه طرح راه برگشت گنجنامه در دستور کار است و داریم برای این طرح مشاور میگیریم تا کارهای مطالعاتی‌اش را آغاز کنیم.

وی با بیان این که مدیریت شهری برای حل مشکلات و معضلات شهری و توسعه زیرساخت‌ها به ویژه در بحث گردشگری فکر و برنامه دارد تصریح کرد: البته با توجه به منابع محدود و افزایش قیمت‌ها نباید انتظار داشت این مشکلات در زمان کمی حل شود. به عنوان مثال برآورد شهرداری برای ساخت روگذر شهید همدانی 30 میلیارد تومان بود اما با افزایش قیمت‌ها برآورد ما به 100 میلیارد تومان رسیده است.

صوفی با اشاره به این که ساخت 2 بوستان بزرگ فرامنطقه‌ای  را در شهرهمدان در دستور کار قرار داریم گفت: هر آنچه از زیرساخت‌های گردشگری در نظر داشته باشید اعم از شهر بازی، باغ وحش، فصتی ورزشی، استخر، رستواران، محل برای برقرار کردن چادرهای مسافرتی و مرکز خرید در این بوستان‌ها ایجاد می‌شود و به نوعی این بوستان‌ها تبدیل به یک شهر و منطقه توریستی می‌شوند.

وی عنوان کرد: کار عملیاتی‌ بوستان 100 هکتاری فخرآباد حیدره آغاز شده و زمین بوستان 230 هکتاری اکباتان هم در محدوده سد اکباتان تملیک شده است./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن