Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا قرار نیست تمام اعتبارات شهرداری همدان صرف یک پل شود

قرار نیست تمام اعتبارات شهرداری همدان صرف یک پل شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان اظهار داشت: در جلساتی که با شهردار همدان برگزار شد به توافق رسیدیم پروژه‌های فرهنگی باید کامل شده و سپس افتتاح شود.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرهمدان، رضا غلامی خجسته با بیان اینکه ظلم به مردم است که با وجود هزینه بین 100  تا 150 میلیون تومان ماهیانه برای نگهداری مرکز همایش های بین المللی و قرآنی همدان تنها سه سالن آن افتتاح شود، افزود: متاسفانه شهردار همدان برخلاف توافق عمل کرده و علی رغم عدم تکمیل کامل پروژه تصمیم بر افتتاح سه سالن این مرکز بدون هماهنگی با رئیس شورا و رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و مسولین ذیربط گرفته است.

وی با طرح این سوال که چرا باید پروژه‌ای نیمه تکمیل و بدون تجهیزات را افتتاح کرد، افزود: مرکز همایش بزرگ بین المللی و قرآنی همدان دارای مشکلات فراوانی از قبیل عدم تجهیز 5 سالن از 8 سالن است و همچنین مواردی همچون پیش‌بینی ایمنی و آتش‌نشانی، امور امنیتی، شبکه اتوماسیون اداری، تلفن و تشکیلات داخلی، بیمه، تجهیزات آبدارخانه، تجهیزات سرویس بهداشتی، تجهیزات نظافتی، آب سرد کن، نگهبانی، کامپیوتر، مشخص نشدن پیمانکار خدماتی برق و آسانسور، اصلاح سن، تابلو سردر، خطوط تلفن، طراحی وب سایت، سالن آمفی تئاتر و تجهیز کلاس‌ها، تامین نیروهای متخصص مورد نیاز برای این مرکز هنوز انجام نشده است.

وی با بیان اینکه افتتاح پروژه‌ های نیمه تمام فریب دادن مردم است، اضافه کرد: با احتساب هزینه زمین برای پروژه مرکز همایش های بین المللی و قرآنی همدان حدود 50 میلیارد تومان هزینه شده است که پس از گذشت حدود 13 سال چرا باید ناقص افتتاح شود؟ و این در حالیست که اختصاص 600 میلیون تومان این مرکز کامل می شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان همچنین با انتقاد از تکمیل نبودن فرهنگسرای نورمحال  افزود: گاز این فرهنگسرا وصل نشده و دوربین و تجهیزات آن نیز تامین نشده و تجهیزات کلاسی از جمله صندلی، تابلوی سردرب و ... انجام نشده است و افتتاح پروژه‌ای که کامل نشده سیاه‌نمایی است.

وی با اشاره به اینکه این رفتار شهردار همدان توهین به اعضای شورای شهر است، گفت: اگر قرار است پروژه‌ای در حوزه فرهنگی توسط شهرداری همدان افتتاح شود ابتدا باید با رئیس شورا و رئیس کمیسیون فرهنگی هماهنگ می‌شد نه اینکه اعضای کمیسیون پس از ارسال پیامک متوجه شوند قرار است فرهنگسرای نورمحال 12 بهمن به صورت ناقص افتتاح شود.

رضا غلامی خجسته با اشاره به برخی پروژه‌های فرهنگی عنوان کرد: برخی پروژه‌های فرهنگی با وجود تصویب در بودجه شهرداری ولی اقدامی برای آنها انجام نشده است، قرار نیست شهرداری همدان تمامی اعتبارات خود را صرف ساختن پل کند.

خجسته با تاکید بر اینکه در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان تصمیم بر این شد تا ابتدا پروژه تکمیل شده و سپس افتتاح شود خطاب به شهردار همدان گفت: شما شهردار شهر هستید و قرار نیست دیگران برای شهرداری تصمیم بگیرند بلکه شما باید مصوبات شورای شهر را اجرا کنید.

وی با اعلام اینکه به اعضای شورای شهر توهین و بی‌حرمتی شده است، اظهار داشت: وقتی فرهنگسرای نورمحال که تکمیل نشده افتتاح شود مردم، رسانه‌ها و فضای مجازی چه می‌گویند، اگر این وضعیت ادامه داشته باشد بر اساس وظیفه قانونی اقدام می‌کنیم چراکه شهردار به وظایف قانونی خود که هماهنگی با شوراست انجام نداده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن