Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر در همدان با اصلاح 40 نقطه شهر

جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر در همدان با اصلاح 40 نقطه شهر

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان گفت: شهرداری همدان طی ۴ سال گذشته نسبت به اصلاح ۴۰ نقطه مرتبط با آب‌گرفتگی معابر اقدام کرده است.

به گزارش "همدان نیوز"، حسین خانجانی با بیان اینکه زیرسازی برخی معابر همدان به سال ۱۳۱۷ برمی‌گردد، گفت: گذشت تقریباً ۸۰ سال از زیرسازی معابر موجب شده در قسمت‌هایی حفره‌هایی در سطح آسفالت‌ها به وجود آید که همین امر می‌تواند عاملی برای ایجاد آب‌گرفتگی در معابر باشد.

خانجانی با بیان اینکه رفع ناهمواری‌های ایجاد شده در آسفالت معابر نیازمند صرف هزینه‌های سنگین است، اظهار داشت: شهرداری با توجه به توان مالی خود نسبت به رفع برخی معایب اقدام کرده است.

وی بابیان اینکه طی ۴ سال گذشته شهرداری همدان نسبت به اصلاح ۴۰ نقطه مرتبط با آب‌گرفتگی معابر اقدام کرده است، عنوان کرد: در حوزه خدمات شهری، کنترل روان آب‌ها و هدایت آب‌های سطحی مورد توجه است و به همین منظور پاک‌سازی جوی‌های شهر، نهرها، دریچه‌ها، پل‌های عرضی، اطراف و داخل رودخانه‌ها همواره و به ویژه در ایام بارندگی در دستور کار قرار دارد.

خانجانی عنوان کرد: لجن‌زدایی و پاک‌سازی به صورت روزانه، هفتگی و ماهیانه توسط نیروهای شهرداری و دستگاه‌های خریداری شده انجام می‌شود.

وی به پاسخگو نبودن حجم معبر آب شهر اشاره و بابیان اینکه برخی کانال‌های شهر تنها گنجایش ۷۰ درصد بارندگی را دارند و نمی‌توانند پاسخگوی ۱۰۰ درصد بارش‌ها باشند، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ایجاد ۱۳ تا ۱۴ مخزن به منظور جمع‌آوری آب‌های سطحی مدنظر است که مطالعات این طرح انجام و طرح به مرحله تصویب رسیده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن