Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا رسولی شهردار همدان باقی ماند

رسولی شهردار همدان باقی ماند

سخنگوی شورای شهر همدان با اعلام اینکه شهردار همدان بازنشسته نیست گفت: رسولی همچنان شهردار همدان باقی ماند.

به گزارش "همدان نیوز"، کامران گردان اظهار داشت: نامه‌ای برای استعلام بازنشستگی شهردار همدان به سازمان بازنشستگی ارسال شده و شورای شهر همدان منتظر پاسخ این نامه بود.

وی با اشاره به اینکه پاسخ این نامه در روزهای گذشته به شورای شهر همدان ارسال شده و در جلسه امروز صحن شورای شهر همدان مورد بررسی قرار گرفت تصریح کرد: براساس این نامه رسولی شهردار همدان دارای 27 سال و 6 ماه سنوات خدمتی بوده و بازنشسته نیست.

گردان با اعلام اینکه رسولی به عنوان شهردار همدان باقی مانده و به فعالیت خود ادامه می‌دهد عنوان کرد: تصمیمی برای تغییر شهردار همدان از گذشته نبود ولی بنا به مسئله بازنشستگی مباحث مربوط به تغییر شکل گرفته بود که با نامه سازمان بازنشستگی این مسائل منتفی است.

فروردین ماه سال گذشته مباحثی درباره بازنشستگی شهردار همدان توسط خبرگزاری تسنیم منتشر و این امر سبب اظهارنظرهای مختلف در این باره از سوی مسئولان استانی و شهری همدان شد.

در آن زمان مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری همدان و رئیس شورای شهر وقت ادامه فعالیت شهردار همدان را منوط به صدور مجوز وزارت کشور در آن زمان اعلام کردند که پس از پیگیری‌های بسیار این مجوز برای سیدمصطفی رسولی شهردار همدان صادر شد.

با گذشت بیش از 17 ماه از فروردین ماه 94 این بار استانداری همدان نامه‌ای به شورای شهر همدان ابلاغ کرده است که شهردار همدان بازنشسته بوده و ادامه فعالیت وی در مسند شهردار همدان منع قانونی دارد.

علی رحیمی‌فر عضو شورای شهر همدان بیان اینکه برکناری شهردار براساس قانون از دو طریق استعفا و استیضاح انجام می‌شود گفت: بنده به عنوان یکی از اعضای شورای شهر از شهردار همدان دفاع می‌کنم تا شهر آسیب نبیند.

مسعود فرزانه مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری همدان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان گفت: شهردار همدان از نظر اداری 31 سال و 7 ماه حقوق و مزایا دریافت کرده و از این نظر بازنشسته محسوب می‌شود از سوی دیگر شهردار همدان سال گذشته خود ادعا کرده است که به دنبال بازنشستگی است.

رضا میرزایی رئیس شورای شهر همدان با یکی از رسانه‌های استان مصاحبه کرده و در اظهارنظری جالب اعلام کرده بود حمایت بنده از شهردار مربوط به قبل از مسئله بازنشستگی بوده ولی اجرای قوانین برای بنده در اولویت است.

رئیس سابق شورای شهر همدان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اعلام کرده بود نامه استانداری به شهرداری همدان مبنی بر بازنشستگی شهردار همدان غیرقانونی بوده و این مسائل مربوط به سازمان بازنشستگی است.

برخی از اعضای شورای شهر همدان با استفاده از ابهام در مسئله بازنشستگی به دنبال برکناری شهردار همدان و انتصاب فرد موردنظر خود در شهرداری همدان بودند که این موضوع سبب ایجاد اختلاف‌نظرهای بسیار در شورای شهر همدان شده است، این اتفاق و نامه سازمان بازنشستگی شکستی سنگین برای برخی اعضای شورای شهر همدان محسوب می‌شود که در یک سال آخر به دنبال ایجاد مشکل و تزلزل مدیریت در شهرداری همدان بودند.

منبع: تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن