Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی ایجاد 9 هزار و 369 فرصت شغلی در استان همدان

ایجاد 9 هزار و 369 فرصت شغلی در استان همدان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: ایجاد حداقل ۲۳ هزار و ۵۸۹ فرصت شغلی تعهد استان در سال جاری است که تاکنون ۹ هزار و ۳۶۹ شغل ایجاد شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، یوسف شعبانی افزود: ۴۰ درصد از تعهد اشتغال پیش بینی شده در سال جاری تاکنون در استان همدان محقق شده در حالیکه این رقم در نرم ملی ۳۵.۹۲ درصد است.

وی اظهار داشت: بیشترین میزان آمار اشتغال ثبت شده در سامانه مربوط به پارک علم و فناوری با ۱۴۷ درصد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۱۸ درصد، آموزش فنی و حرفه ای با ۱۰۴ درصد و شرکت توزیع فراورده های نفتی با ۹۳ درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ادامه داد: با همت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان و جذب یک هزار و ۹۰ نیروی حق التدریسی و ثبت مشخصات آنها در سامانه رصد، درصد اشتغال ایجاد شده تا بخش قابل توجهی افزایش می یابد.

شعبانی اضافه کرد: پنج حوزه عمرانی وابسته به اداره کل راه و شهرسازی استان همدان هستند اما تاکنون فرصت های شغلی ایجاد شده توسط این بخش در سامانه ثبت نشده که امید می رود اقدامات لازم از سوی اداره کل راه و شهرسازی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان اشتغال ایجاد شده از نظر شهرستانی مربوط به نهاوند با ۵۲ درصد تعهد، فامنین با ۴۹ درصد و کبودرآهنگ با ۴۷ درصد از تعهدات پیش بینی شده برای سال جاری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه برای ثبت اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد چهار اقدام را دنبال کرده که ابتدا به صورت ماهانه عملکرد دستگاه ها رصد و کتبی به آنها ابلاغ سپس عملکرد شهرستان ها به فرمانداران ابلاغ می شود گفت: با راه و شهرسازی نشست هایی برای ثبت اشتغال برگزار شده و امسال برای اولین بار بعد از ثبت اشتغال در سامانه، این اعداد توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راستی آزمایی می شود.

شعبانی از مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی خواست با دقت نظر آمار اشتغال را در سامانه ثبت کنند چرا که در صورت وجود مغایرت، آمار عودت داده شده و این به معنای ابطال آمار شغل ایجاد شده در سامانه رصد است.

هفت هزار و ۷۷۷ فرصت شغلی در روستاها ایجاد شده است

وی خاطرنشان کرد: سهم استان همدان از محل تسهیلات توسعه اشتغال روستایی ۵۷۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۴۹۰ میلیارد تومان برای سه هزار و ۹۲۸ طرح جذب و موجب ایجاد هفت هزار و ۷۷۷ فرصت شغلی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: هم اینک از این محل ۹۵ میلیارد تومان اعتبار باقی مانده و در کنار آن می توان از محل برگشت اقساط، تسهیلات توسعه اشتغال روستایی در استان همدان پرداخت کرد.

شعبانی ادامه داد: برش شهرستانی پرداخت تسهیلات روستایی نشان می دهد تویسرکان با ۱۲۸ درصد، بهار با ۱۱۹ درصد و  فامنین ۱۱۱ درصد بیشترین میزان دریافت این تسهیلات را داشتند و در مجموع استان همدان توانسته ۸۷ درصد این تسهیلات را جذب کند.

وی بیان کرد: در ارائه طرح های توجیهی با تنگناهایی مواجه هستیم که انتظار می رود مسئولان در زمینه افزایش کمی و کیفی طرح های توجیهی یکسری کارها انجام دهند تا با کمبود مواجه نشویم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اظهار داشت: در حوزه نظارت نیز یکسری اقدامات توسط کمیته نظارت صورت گرفته است به گونه ای که امسال ۹۵۴ مورد نظارت از طرح هایی که تسهیلات دریافت کردند صورت گرفت.

شعبانی افزود: برای ۵۰ مورد پرونده به ارزش ۱۸ میلیارد تومان تشکیل شد که هشت پرونده منجر به بازگشت واحد به چرخه فعالیت و ۴۲ پرونده در حال حاضر وضعیت بلاتکلیفی دارند.

وی گفت: برای اشتغالزایی در بخش مشاغل خانگی نیز ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار امسال پیش بینی شده که سقف تسهیلات بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: تاکنون به ۳۹۳ طرح ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال خانگی پرداخت شده است با این وجود انتظار می رود به علت نرخ و پوشش بالای تسهیلات نظارت قوی برای پیشگیری از انحراف تسهیلات اعطایی صورت گیرد./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن