Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی قیمت مرغ در همدان گران شد

قیمت مرغ در همدان گران شد

قیمت هر کیلو مرغ در همدان از نرخ مصوب کیلویی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان به ۶۴ هزار تومان رسیده است.

به گزارش "همدان نیوز"، پس از اصلاح ارز ترجیحی و گرانی چند قلم کالای خاص، قیمت هر کیلو مرغ گرم 59 هزار و 800 تومان اعلام شد و عرضه به نرخ بیش از حد مصوب، تخلف محسوب می‌شود. از ابتدای تابستان تا هفته قبل، نرخ مرغ کم و بیش تحت کنترل بوده و از قیمت مصوب فراتر نرفته بود.

حتی در مرداد ماه، نرخ هرکیلو مرغ در برخی واحدهای صنفی بازار همدان به 41 هزار تومان هم رسیده بود، اما از هفته گذشته بازار این کالای پرمصرف متشنج شده و قیمت‌ها روند افزایشی پیدا کرده است.

با توجه به گشت‌زنی بازرسان سازمان صمت، تعزیرات و اتحادیه در مرغ فروشی‌های میدان مرکزی شهر، معمولا قیمت مصوب مرغ در این واحدها رعایت می‌شود. اما واحدهای صنفی حاشیه شهر همدان که معمولا دور از چشم و نظارت بازرسان هستند، مرغ را با نرخ 64 هزار تومان به مشتری عرضه می‌کنند.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: تمام واحدهای صنفی موظف به رعایت نرخ مصوب مرغ هستند و اگر قیمت بالاتر از 59 هزار و 800 تومان باشد جریمه می‌شوند.

جواد عاشوری با اشاره به اینکه اگر تخلفی هم باشد مربوط به مغازه‌های محلی و حاشیه شهر است، تصریح کرد: بازرسان ما به نقاط حاشیه‌ای سرکشی می‌کنند و در صورت مشاهده هرگونه گرانفروشی و عرضه به قیمت بیشتر از حد مصوب، با واحد متخلف برخورد می‌شود.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان با بیان اینکه بدون شک بازرسان ما نمی‌توانند در یک روز به همه واحدهای صنفی سرکشی کنند، تصریح کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلفی به سامانه 1000127 پیامک ارسال کنند. کارشناسان رسیدگی به شکایات، از طریق این سامانه به گزارشات مردمی رسیدگی می‌کنند.

عاشوری با بیان اینکه امروز قیمت هر کیلو مرغ در عمده فروشی‌ها 58 هزار تومان بوده است، عنوان کرد: هیچ عذری برای گران‌فروشی و عرضه مرغ به نرخ بالاتر از مصوب پذیرفته نیست. نرخ مرغ در همه مناطق یکسان است و نوع برند  نباید تاثیری در قیمت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه روزانه 60 تن مرغ گرم در بازار همدان توزیع می‌شود، گفت: به منظور تنظیم بازار و کنترل قیمت، توزیع مرغ منجمد را آغاز کردیم اما استقبالی از این نوع مرغ نشده است.مرغ‌های منجمد مربوط به کشور ترکیه و برزیل است.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان با بیان اینکه مرغ منجمد در تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود، اظهار داشت: این کالا با قیمت کیلویی 47 هزار تومان به فروش می‌رسد.

عاشوری با تاکید بر اینکه قیمت مصوب هر کیلو تخم‌مرغ هم 39 هزار و 800 تومان است، گفت: همه واحدهای صنفی موظف به فروش کیلویی تخم‌مرغ هستند و عرضه به صورت شانه‌ای تخلف است./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن