Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی شرایط تامین آب در شهر همدان پایدارتر می‌شود

شرایط تامین آب در شهر همدان پایدارتر می‌شود

استاندار همدان گفت: با تلاش و کار شبانه‌روزی و یک عزم ملی، شرایط تامین آب در شهر همدان پایدارتر می شود.

به گزارش "همدان نیوز"، علیرضا قاسمی فرزاد شامگاه سه‌شنبه در هجدهمین نشست اعضای شورای آب استان همدان با اشاره به اینکه چاه‌های بیشتری برای تامین آب همدان وارد مدار می‌شود، افزود: یک اطمینان بخشی خوب به همه شهروندان همدانی می‌دهیم که با تدابیر صورت گرفته و با تزریق آب چاه‌ها به شبکه آبرسانی، هرچه زودتر مشکلات پیش آمده برطرف شود.

وی اظهار داشت: در طول ۲ هفته گذشته در توافق با صاحبان چاه‌های کشاورزی یک ظرفیت سازی مناسبی ایجاد شد تا بخشی از مشکلات آب همدان برطرف شود.

قاسمی فرزاد با قدردانی از همه کشاورزانی که آب چاه‌های خود را در اختیار مردم همدان قرار داده‌اند تصریح کرد: این را بدانند در برنامه‌های آتی، به روش‌های مختلف از آن‌ها حمایت و کار پسندیده آن‌ها را جبران خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: اصلاحات شبکه آبرسانی همدان انجام شده و تا انتقال قطعی آب از خط تالوار، اقدامات اساسی در حال اجرا است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه حفر چاه‌های پدافندی برای شبکه آبرسانی شهر همدان در نظر گرفته شده است، افزود: با دستور وزیر نیرو، مجوز حفر ۳۰ حلقه چاه برای شرایط پدافندی، صادر شده است تا در زمان ایجاد اختلال در شبکه آبرسانی همدان، مشکلی نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: عملیات لوله گذاری پروژه آبرسانی از خط تالوار به همدان پایان یافته است و اکنون شیرآلات، الکتروپمپ‌ها و سایر تجهیزات مورد نیاز در حال نصب است.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از این اَبَر پروژه، آب سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد، اظهار داشت: احمد وحیدی، وزیر کشور، پنج‌شنبه گذشته در سفر به استان، از طرح آبرسانی به همدان دیدن و تاکید کرد تا بررسی‌های لازم برای تامین آبی سالم، بهداشتی و دارای استانداردهای علمی برای رسیدن به دست شهروندان همدانی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: وزارت نیرو در سطح کشور پروژه‌های بزرگ و اثرگذاری در دست اقدام دارد و از دوستانی که شبانه روز درگیر هستند تا مشکل آب همدان برطرف شود قدردانی می‌کنیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه با دستور کتبی وزیر نیرو، کارکنان این وزارتخانه برای حل مشکل آب در همدان مستقر شده‌اند، افزود: با یک عزم ملی شرایط با ثباتی در استان فراهم و مشکلات آب به زودی برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش شد تا با حضور میدانی مشکلات کنونی آب همدان را بر طرف کنیم، گفت: ظرفیت سازی برای ایجاد خطوط و اتصال چاه‌های کشاورزی مهمترین راهکار اضطراری برون رفت از شرایط کنونی تامین آب در همدان است.

قاسمی فرزاد با ابراز ناراحتی از اینکه مردم در طول یک ماه گذشته با مشکلات آب همراه بودند تاکید کرد: امیدواریم با تلاش مجموعه وزارت نیرو و مسئولان استان، خط گذرگاه (بای‌پس) فردا تکمیل شود و ظرفیت بهره‌برداری از چاه‌های کشاورزی افزایش یابد.

وی تاکید کرد: انتظار داریم با پیشرفت کار، وضعیت آبرسانی به شهر همدان بهبود و میزان قطعی‌ها کاهش یابد.

استاندار همدان با اشاره به بازگشایی سرشاخه‌های رودخانه بالا دست سد اکباتان گفت: مسیر سرشاخه‌های سد اکباتان با تصویربرداری هوایی کنترل شود تا برداشت غیر مجاز از این رودخانه صورت نگیرد./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن