Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی بازار تاریخی کفش همدان مرمت اضطراری شد

بازار تاریخی کفش همدان مرمت اضطراری شد

معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از مرمت اضطراری بازار تاریخی کفش همدان در روزهای گذشته خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، سیده‌مریم مختاری‌موسوی با بیان اینکه این بازار با اعتباری بیش از ۵۷۰ میلیون ریال مرمت شد، افزود: مرمت شامل بام‌سازی، برچیدن و اجرای مجدد طاق بود.

وی با اشاره به اینکه به طور معمول عوامل جوی سبب آسیب به این‌گونه بناها می‌شود، تصریح کرد: در مورد بازار تاریخی کفش همدان نیز عوامل انسانی دخیل نبوده و عوامل جوی و فرسودگی باعث می‌شوند بنا به طور مستمر به مرمت نیاز داشته باشد.

مختاری‌موسوی با بیان اینکه راسته کفش‌دوزخانه جزء عرصه تاریخی بازار است، مطرح کرد: سقف بنا در اثر عوامل جوی دچار آسیب شدید شده بود و به مرمت اضطراری نیاز داشت.

معاون میراث ‌فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان اضافه کرد: راسته کفش‌دوزخانه جزء بازار تاریخی همدان است و به شماره ۲۰۲۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

وی در پایان یادآور شد: این راسته در ضلع شرقی بازار، بین کفش‌دوزخانه کوچک و راسته گلشن قرار دارد و دارای ۵۵ واحد صنفی و ارزش معماری است./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن