Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی پرداخت ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان همدان

پرداخت ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان همدان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با اشاره به پرداخت ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی برای متقاضیان در سال جاری گفت: این تسهیلات با نرخ سود چهار درصد از طریق ثبت نام در سایت مشاغل خانگی پرداخت می‌ شود.

به گزارش "همدان نیوز"، ظاهر پورمجاهد در دومین جلسه هماهنگی ایجاد بازارچه های محصولات خوداشتغالی و مشاغل خانگی با اشاره به اینکه توجه به کسب و کارهای خانگی مورد تاکید دولت مردمی است افزود: در راستای توسعه مشاغل خانگی، رونق اقتصادی و جهت دهی به فعالیت اعضای خانوار تسهیلات خوداشتغالی پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت این تسهیلات در بخش‌های مختلف صنایع دستی، خدماتی، صنعتی، فرهنگی و کشاورزی پیش بینی شده است و جامعه هدف پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار، زنان روستایی و شهری دارای مهارت و همچنین جوانان هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان اظهار داشت: سالانه ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با سود چهار درصد از طریق کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و دیگر دستگاه های متولی بخش اشتغال در حوزه مشاغل خرد و کوچک پرداخت می شود.

پورمجاهد، یکی از مشکلات حوزه مشاغل خانگی را نبود یک شبکه منسجم و نظام‌مند برای فروش محصولات دانست و افزود: با تدبیر دولت سیزدهم در هم افزایی بین نهادهای متولی، یک تا ۲ بازارچه دائمی و فصلی فروش محصولات مشاغل خانگی در شهرستان ها راه اندازی شده است که با استقرار این بازارچه ها شرایط مناسبی برای بازار تولیدات فراهم می شود.

وی به فرمانداران تاکید کرد که ایجاد تشکل هایی برای بازاریابی و اتصال محصولات مشاغل خانگی و صنایع دستی به بازارهای استان های دیگر را در دستور کار خود قرار دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان خاطرنشان کرد: افرادی با توانایی راه اندازی مشاغل خانگی می توانند با مراجعه به دستگاه های متولی از جمله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و اخذ مجوزهای اولیه از این تسهیلات بهره مند شوند.

پورمجاهد تصریح کرد: در سفر هیات دولت به استان همدان ایجاد یک نمایشگاه دائمی صنایع دستی در استان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی مصوب شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰۰ درصد اعتبارات مصوب سال ۱۴۰۰ در بخش مشاغل خانگی استان همدان جذب شده است که این روند جزو عملکردهای مطلوب در سطح کشور محسوب می شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن