Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی مردم بیش از نیاز آب ذخیره نکنند

مردم بیش از نیاز آب ذخیره نکنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه پایداری آب در شبکه نیازمند همکاری و مدیریت مصرف شهروندان است افزود: در شرایط فعلی که به پایداری نسبی شبکه نزدیک شده ایم ضرورتی برای ذخیره سازی بیش از نیاز وجود ندارد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان، فرهاد بختیاری فر اظهار داشت: به دلیل عدم اطمینان مصرف کنندگان از پایداری آب موجود در شبکه حجم ذخیره سازی آب در منازل ذخایر مخازن را به شدت تحت تاثیر قرار داده به نحوی که خروجی آب در مخازن از ۴۰۰ لیتر بر ثانیه در حالت معمول به هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه در حالت بحران تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان مصرف آب در شهر همدان هزار و ۸۵۰ لیتر در ثانیه است افزود: با ورود چاه های کشاورزی به مدار، تولید آب به هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه هم اکنون کمبود آب مورد نیاز در شهر همدان بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ لیتر در ثانیه است گفت: اگرچه روند بهره برداری از چاه های کشاورزی همچنان ادامه دارد و روزانه پنج تا ۱۰ حلقه چاه وارد مدار می شود ولی مدیریت مصرف از سوی مصرف کنندگان و عدم ذخیره سازی بی مورد آب راهگشا است.

بختیاری فر با بیان اینکه عدم تعادل در ذخیره سازی آب، زمانبندی های اعلام شده را تحت تاثیر قرار می دهد تصریح کرد: چنانچه ذخایر مخازن پیش از موعد مقرر به اتمام برسد امکان زمانبندی دقیق نیز وجود نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصریح کرد: اگر الگوی مصرف خارج از حد معمول نباشد، مدیریت توزیع را به حداقل خواهیم رساند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن