Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی تجهیز ۷۰ درصد مدارس همدان به سیستم تهویه هوا

تجهیز ۷۰ درصد مدارس همدان به سیستم تهویه هوا

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۷۰ درصد از مدارس بدون تهویه هوا تا ابتدای آذرماه امسال به سیستم تهویه مطبوع مجهز می شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمد پورداود اظهار داشت: با توجه به تاکید ستاد کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس از اول آذر امسال، جلسه ای فوق العاده با حضور شورای معاونان، رییس مجمع خیران سلامت، مدیرکل نوسازی مدارس و  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان برگزار و در این نشست  سه موضوع شامل تهویه مطبوع مدارس، پروتکل های بهداشتی و  واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال بحث و بررسی شد.
وی بیان کرد: در زمینه تهویه مطبوع مقرر شد که تا ۲۰ روز آینده با مدیریت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، استفاده از منابع در اختیار و همکاری مجمع خیران سلامت، مجمع خیران مدرسه ساز و سازمان مدیریت و برنامه ریزی ۷۰ درصد مدارس استان به تهویه مطبوع مجهز شود.
مدیرکل آموزش و پرورش همدان اضافه کرد: همچنین در زمینه پروتکل های بهداشتی اقلام مورد نیاز در دسترس دانش آموزان و فرهنگیان قرار می گیرد و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی، همچنان بوفه و آبخواری ها باید تعطیل و سرویس های بهداشتی استاندارد باشد.
پورداود گفت: برای تسریع در واکسیناسیون دانش آموزان نیز قرار شد از ظرفیت پایگاه های علوم پزشکی استفاده و تیم های سیار فعال شوند که با بهره گیری از ظرفیت رسانه ها باید خانواده ها را پای کار آورد تا بتوان در بازه زمانی ۲۰ روزه همه دانش آموزان واکسینه شوند.
وی اظهار داشت: آمادگی لازم برای بازگشایی مدارس دانش آموزان پایه های اول تا ششم با رعایت تراکم جمعیت، نوبت بندی در ۶ روز هفته و  حداکثر ۱۵ دانش آموز در یک کلاس درس وجود دارد با این وجود در مورد ابتلا و انتقال بیماری توسط دانش آموزان به عنوان ناقلان خاموش نگرانی هایی داریم./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن