Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی دستورالعمل‌های کرونایی محرم در همدان اعلام شد

دستورالعمل‌های کرونایی محرم در همدان اعلام شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: همه‏ ما باید بر طبق دستورات ستاد ملی و استانی مبارزه با بیماری کرونا عمل کنیم.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حجت الاسلم محمدهادی نظیری در نشستی که با حضور مسئولان هیئات مذهبی برگزار شد، ضمن تبریک ایام عید غدیر خم و ولادت حضرت موسی بن جعفر، بیان داشت: امسال در ایام ماه محرم با توجه شرایط به وجود آمده عزاداری متفاوتی نسبت به سال های قبل خواهیم داشت.
وی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم اجرای دستورات ستاد مبارزه با بیماری کرونا، اظهار کرد: همه‏ ما باید بر طبق دستورات ستاد ملی و استانی مبارزه با بیماری کرونا عمل کنیم.
حجت الاسلام نظیری با اشاره به دستورالعمل های ستاد ملی کرونا در برگزاری مراسمات ماه محرم، مطرح کرد: بر طبق دستورالعمل‏ ها اگر در فضای بسته و سرپوشیده مراسمی برگزار شود باید حداقل 6 متر ارتفاع سقف آن باشد.
وی ادامه داد: از دیگر دستورات ستاد برای فضاهای سرپوشیده، نداشتن برنامه سینه زنی، داشتن تهویه هوای مناسب، فاصله دو متری هر شخص با شخص دیگر، حداکثر زمان یک ساعت برای برگزاری مراسم و جلوگیری از ورود افراد مسن و کودکان می باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان درباره‏ دستورالعمل ستاد مبارزه با بیماری کرونا برای برگزاری مراسم در فضاهای باز نیز، عنوان کرد: فاصله گذاری اجتماعی(2متر)، استفاده مستمر از ماسک و حداکثر زمان برگزاری مراسم 2 ساعت، از دستورات ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا در رابطه با برگزاری مراسم فضاهای باز می باشد.
وی تاکید کرد: ما باید برای برگزاری مراسمات در فضاهای باز، وظیفه شرعی خود مبنی بر عدم آزار و اذیت مردم و همسایگان هیئت را رعایت کنیم.
حجت الاسلام نظیری درباره‏ برگزاری مراسمات دسته های عزاداری که در سطح شهر حرکت می‏ کنند، نیز بیان کرد: امسال حرکت دسته‏ جات عزاداری ممنوع است و باید در یک جای ثابت با رعایت کامل دستورالعمل‏ های ستاد ملی مبارزه با کرونا به عزاداری بپردازند.
وی افزود: استفاده از طبل و سنج نیز ممنوع می باشد و باید هر شخص برای دسته‏ جات زنجیر زنی، از زنجیر شخصی خود استفاده کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در بحث پخش و توزیع نذورات اظهار داشت: در این مبحث نیز ما موظف به اجرای دستورات ستاد هستیم و باید برای توزیع نذورات از ازدحام جلوگیری کنیم و سعی ما بر این باشد که نذورات را به سمت کمک های مومنانه ببریم.
حجت الاسلام نظیری در پایان ضمن  تشکر ویژه از استاندار، نماینده ولی فقیه در استان همدان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بابت همکاری برای برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم، از مسئولان هیئات حسینی خواست که دستورالعمل ها را به طور دقیق رعایت کنند. 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن